Kim Ludvigsen skrev:Prøv at se min side her:
http://rejse-til-thailand.dk/songkran
Læg mærke til orddelingerne i teksterne ved billederne. Hvis du forstørrer eller formindsker teksten vil du se, at der bliver delt på nogle helt andre steder.
Bemærk, at det ikke er sikkert, du umiddelbart kan zoome teksten alene - du vil muligvis få zoomet hele siden, hvilket ikke ændrer noget. I Firefox kan du zoome teksten alene således:
Menupunktet Vis => Zoom => Zoom kun tekst => derefter kan du zoome teksten alene via samme menu.
<div style="width: 15%;">
Sporvogns­skinne­skidt­skraber­assistent
</div>Hov, nu prøvede jeg at lege med indstillingerne i KompoZer, og nu virker det. Underligt nok vises nu de koder, som ellers var fjernet, og som ikke kunne ses med en tekst-editor. Gad vide, hvordan det kan lade sig gøre?
Lisbeth, hvis du ikke har opgivet ævret, så prøv følgende i KompoZer:
Funktioner => Avancerede => i rullemenuen nederst til højre, vælg punktet med HTML4.
Du burde nu kunne indsætte koden ­ i kildekodevisning, og den burde så blive husket. Prøv med et par stykker først i stedet for at lave en hel side - i fald det alligevel ikke virker.
Nu mangler vi bare at finde ud af, om der er en tastaturgenvej, der indsætter koden, så det kan gøres i almindelig visning i stedet.
Lisbeth, hvis du ikke har opgivet ævret, så prøv følgende i KompoZer:
Funktioner => Avancerede => i rullemenuen nederst til højre, vælg punktet med HTML4.
Du burde nu kunne indsætte koden ­ i kildekodevisning, og den burde så blive husket. Prøv med et par stykker først i stedet for at lave en hel side - i fald det alligevel ikke virker.
Nu mangler vi bare at finde ud af, om der er en tastaturgenvej, der indsætter koden, så det kan gøres i almindelig visning i stedet.
Lisbeth Schrøder skrev:Lisbeth, hvis du ikke har opgivet ævret, så prøv følgende i KompoZer:
I relation til det, du skrev om HTML4 må jeg lige sige, at vi MÅSKE kører med forskellige udgaver af Kompozer. Lidt mærkeligt, for jeg gik da ud fra, jeg havde opdateret den til sidste udgave. Men ligemeget - jeg HAVDE 'bolle' i HTML4, som jeg fandt under indstillingerne>avanceret.
Det var ikke bollen, du skulle sætte - du skal bruge rullemenuen nederst på indstillingssiden og der vælge den mulighed, der indeholder noget med HTML 4. Så skulle ­-koderne ikke forsvinde.
Jørgen Rasmussen skrev:Det var ikke bollen, du skulle sætte - du skal bruge rullemenuen nederst på indstillingssiden og der vælge den mulighed, der indeholder noget med HTML 4. Så skulle ­-koderne ikke forsvinde.
Du finder indstillingen i menuen Funktioner -> Egenskaber -> Avanceret -> Oversæt de følgende tegn til html-kode: Specielle html 4-tegn.
Mht.:
...................................afhæn-
gig af deres sprogkundskaber samt -
niveau...................................
så findes der et unicode tegn der hedder 'nonbreaking hyphen'. ‑ Jeg tror det virker, men er ikke sikker på, at det er en del af html-specifikationen. Det samme gælder for <nobr>.
En anden mulighed skulle være at bruge css. Jeg har set et forslag der sikkert kunne tilpasses dine sider. http://www.nerdrium.com/article.php?articleNumber=34&page=1
Jørgen Rasmussen skrev:så findes der et unicode tegn der hedder 'nonbreaking hyphen'. ‑ Jeg tror det virker, men er ikke sikker på, at det er en del af html-specifikationen. Det samme gælder for <nobr>.
En anden mulighed skulle være at bruge css. Jeg har set et forslag der sikkert kunne tilpasses dine sider. http://www.nerdrium.com/article.php?articleNumber=34&page=1
Brugere der læser dette forum: Baidu [Spider], Google [Bot] og 6 gæster