ccleaner ikke slette cookies

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

ccleaner ikke slette cookies

Indlægaf queen » tors jan 06, 2011 11:41

Hej
Jeg har brugt cc i umindelige tider, men efter den opdatering jeg gjorde i går (ikke at det har noget med det at gøre)

Ved 4 % cookies stopper den hele min pc i ca. ½ time, jeg kan intet gøre andet end vente på den kommer ud med resultat at alt er fjernet, og det er det så ikke for hvis jeg prøver igen så er resultatet nøjagtigt det samme, har udbedret problemer og den viser ikke nogen.

hvis jeg sletter hak i cookies opfører den sig ganske normalt.

det er ved en cookies der hedder hanne@kort.eniro det går galt hvergang, har forsøgt at søge på denne, men kan ikke finde den, aner ikke hvad det er og hvordan jeg kommer videre,
queen

Re: ccleaner ikke slette cookies

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 06, 2011 15:25

Først og fremmest vil jeg lige slå fast, at cookies på ingen måde er farlige, og at det kan være dumt at slette dem, medmindre man har specielle behov. Når det er sagt, så kan du sikkert slette den drillende cookie manuelt. Hvis du fortæller, hvilken browser du bruger (fx Internet Explorer eller Firefox), kan du få en vejledning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf queen » tors jan 06, 2011 20:27

Hej Kim
nej, jeg plejer heller ikke at slette dem, men min pc var lidt underlig, så jeg tog lige hele rækken :-) og jeg vil gerne af med den da den som sagt blokere alt i mindst ½ time, jeg bruger firefox og ind i mellem crome
håber jeg kan komme af med den hilsen Hanne
queen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 06, 2011 21:08

I Firefox:
Funktioner => Indstillinger => Privatliv => siden her ser forskellig ud alt efter dine indstillinger, men tjek for ordet cookies, så skulle du gerne kunen finde ud af at få dem vist og du kan så slette alle eller udvalgte cookies.

I Chrome - min er delvist på engelsk, så du må lige selv prøve at oversætte :
Klik på værktøjsikonen til højre for adressefeltet => Indstillinger => fanen Under the hood (tredje faneblad) => Content Settings (første knap) => markér cookies i oversigten til venstre => knappen Show cookies and other site data giver dig adgang til en oversigt over cookies, hvor du kan slette alle eller udvalgte cookies.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors jan 06, 2011 21:38

Hej Kim
jeg kunne ikke finde den i firefox, så den må være i crome, men der var den heller ikke!!!

når CC står på samme sted og blokere pc en - og det er virkelig en blokering, så står der Cookies ovenover dette;
Document -bølgestreg- 1 / Hanne/lokale -bølgestreg- 1/ temp/Cookies/Hanne@kort.eniro

Jeg har forsøgt en søgning på alle disse ting, men der kommer ingen resultater ud, mon dette siger dig noget ??

Hilsen
hanne
Gæst

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors jan 06, 2011 22:06

Hej Hanne

Den cookie ligger ikke hvor cookies normalt anbringes. Ud fra navnet tror jeg det er en Internet Explorer-cookie. Den ligger i din temp-mappe. Mappen Cookies, som den ligger i, kan være en skjult mappe.
1) Først skal du have Windows til at vise skjulte mapper.
Åbn Windows Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Vis -> Vis skjulte filer og mapper.

2) Åbn temp-mappen.
Åbn Windows Startmenu. Afhængigt af hvilken version af Windows du bruger, skal der være et indtastningsfelt (eller tryk på 'Kør' så der dukker et op). Indtast %temp% ok tryk på Enter (eller OK).

3) Slet mappen Cookies.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf queen » tors jan 06, 2011 23:18

Hej Jørgen
fik vist ikke trykket på udfør - prøver lige igen :D

Du har ganske ret, det er gamle eniro txt filer der ligger, men jeg kan ikke slette dem - gik ind i kontorlpanel mappeindstillinger - under generalt - vis filer der ligger der eniro cookies og griner, højre klikker på dem, siger de skal slettes, der sker bare ingenting, prøver så at åbne filerne, her er svaret at der ikke findes nogle filer med det navn ????

gjorde som du sagde %temp% og der er de ikke, så hvordan kommer jeg dog af med det skidt ???

Hilsen
Hanne
queen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 07, 2011 0:10

Prøv at slette dem inde fra Internet Explorer (IE). Jeg har ikke lige en IE ved hånden, men det er vist noget med Funktioner => Internet Indstillinger => et eller andet. Hvis du ikke bruger IE til daglig, kan du bare slette alle midlertidige filer, cookies osv. så bør du vel også få has på de genstridige filer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf queen » fre jan 07, 2011 13:05

Hej Kim
Det prøvede jeg så, men en del blev ikke slettet, jeg gik så ind i generalt og vis filer og der kunne jeg så se dem der blev tilbage, her slettede jeg så resten, men ------
Hanne@eniro.dk - Hanne@kort.eniro.dk og Hann@track.adform.net - står stadig tilbage trykker på delete spørges om de skal slettes, ja, men det bliver de ikke, trykker i box slettes, kommer ud og spørger om de skal slettes, ja, og så sker der ikke en pind.

prøver jeg at åbne filerne så får jeg bare besked om at de findes ikke !!!!!

det er alle tekstfiler, har søgt på nettet og track.adform.net ser ud til at være noget reklame, da den har skabt en del problemer.

de andre to eniro filer aner jeg ikke hvad er andet end jeg er træt af at de blokere CC, har du flere muligheder jeg kan prøve, jeg må af med det skidt.!!!!
queen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 07, 2011 14:24

Jeg har ikke andre forslag til, hvordan du kan slette dem, men du kan slå cookie-sletningen fra i CCleaner, så slipper du for, at programmet går i stå. Og som sagt, så er cookies på ingen måde farlige, så der sker ikke noget ved, at du har dem liggende på computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf queen » fre jan 07, 2011 17:40

Hej kim, ja, det må jo blive resultatet, men hold da op hvor jeg kan blive "tosset" når jeg ikke kan få det til at virke.

Tak til kim og jørgen
Hanne
queen

Indlægaf Karl Erik » fre jan 07, 2011 18:55

Under "Indstillinger" i CCleaner er der mulighed for at ekskludere filer og mapper. Har du prøvet det?
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf queen » lør jan 08, 2011 9:26

hej Karl-Erik
nej det har jeg ikke, så godt disse funktioner den anden dag, men har ikke helt styr på dem. eller rettere sagt har ikke fod på hvordan jeg skal bruge dem.
problem børnene ligger i Temporary internet Files - og hedder -cookie:hanne o.s.v som jeg skriver i tidligere post, kan du guide mig??
Hilsen Hanne
queen

Indlægaf Karl Erik » lør jan 08, 2011 17:37

Du skal bruge den nøjagtige sti til hvor filerne ligger og/eller navnene på filerne.

I Indstillinger > Ekskluder trykker du på "Tilføj" ude til højre. Nu skal du vælge om du vil ekskludere en hel mappe eller nogle udvalgte filer. Det er bedst kun at udpege de filer der er problemer med, men er der mange er det jo nemmest at tage hele mappen. Nu trykker du så på "Gennemse" ude til højre og klikker dig frem til filen eller mappen, hvad du nu har valgt. Slut af med at trykke "Åben".
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf queen » lør jan 08, 2011 19:20

Hej, Karl Erik
ja, men jeg kan simpelt hen ikke finde mappen hverken i gennemse eller l stifinder :roll:
queen

Næste

Tilbage til Hjælp til alt