Bundet til Yahoo

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Bundet til Yahoo

Indlægaf jyh » søn nov 28, 2010 10:25

Hej
I går var jeg via Firefox inde på http://dk.yahoo.com/. Jeg kom ved en fejltagelse til at trykke på en knap der sagde noget lignende som "bliv hos Yahoo". Nu kan jeg ikke undgå at alle sites ses inde fra Yahoo og mister deres egne logoer mm. Kan ikke finde et sted hvor jeg kan fravælge det! Er ret sur.
Kan faktisk ikke bruge Firefox før jeg er kommet "ud". Er det lovligt at lave sådan et nummer? Har nogen en vej ud?
Venlig hilsen jyh
jyh

Re: Bundet til Yahoo

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 28, 2010 10:40

Jeg kan ikke finde en knap, der hedder noget i den stil. Kan du huske, om du så den på forsiden, eller hvor du så den? Jeg kan forestille mig, at der, hvor du fandt den, vil nu være en knap, der hedder Forlad Yahoo.

Men ellers burde du kunne forlade Yahoo ved at skrive en ny adresse i adressefeltet.

Med hensyn til lovlighed, så vil jeg gætte, at det er lovligt over for dig. Men det kan meget nemt være ulovligt over for de sider, som på den måde indfanges.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jyh » søn nov 28, 2010 10:55

Tak for hurtig respons.
Det kan ikke have været på forsiden. Jeg har lige været inde via Chrome og kan heller ikke finde den. Jeg har aldrig været logget på hos Yahoo.
Jeg mener også at de må være ulovligt i stil med at man ikke må indlejre hele hjemmesider i sin. Her er det faktisk værre fordi logoer og delvis layout er ændret.
Venlig hilsen jyh
jyh

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 28, 2010 12:25

Lykkedes det dig at komme ud ved at skrive en ny adresse i adressefeltet?

Hvis du senere falder over knappen, må du meget gerne lige give en tilbagemelding, hvor den gemmer sig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jyh » søn nov 28, 2010 14:36

Næh, lige meget hvad jeg skriver ribber yahoo stederne for logoer osv. Jeg har kontrolleret hvordan siderne skal se ud via Chrome!
Jeg var bl.a. et sted hvor jeg kunne se billeder i en lang serie uden at klikke på næste. Det kan jeg heller ikke finde.
Jeg skal nok skrive hvis jeg finder det.
Venlig hilsen jyh
jyh

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 28, 2010 14:55

Så må du have fået installeret en udvidelse. Klik på menupunktet Funktioner => Tilføjelser => klik på knappen Udvidelser og find en udvidelse, der hedder noget med Yahoo, markér den, og vælg at deaktivere den. Det kan være, udvidelsen har et andet navn, så hvis du ikke har en, der hedder noget med Yahoo, så tjek, om der er andre udvidelser, det kan være.

Du skal genstarte Firefox, før deaktiveringen får virkning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jyh » søn nov 28, 2010 15:07

Hej igen, igen
Nu har jeg muligvis fundet stedet:
http://dk.yahoo.com/?p=us

Her er en knap:
"Bliv på Yahoo! Danmark" med underliggende link:
http://dk.yahoo.com/_ylt=AhK4p5YzOZ7X4a ... yahoo.com/

Selv om jeg vælger yahoo.com ser jeg stadigvæk hjemmesider "inde fra yahoo's domæne".
Venlig Hilsen jyh
jyh

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 28, 2010 15:27

Har du mulighed for at tage et skærmbillede og uploade her?

Fortæl også gerne, hvad der står i adresselinjen, når du ser en "indfanget" side.

Jeg kan ikke genskabe problemet, jeg kan sagtens komme væk fra Yahoo, selvom jeg har klikket på den pågældende knap. Mit umiddelbare gæt (jeg har ikke tjekket koden) er, at knappen blot sørger for, at du får vist den danske udgave af Yahoo i stedet for den engelske, ligesom Google kan vise dig den danske Google i stedet for den engelske. Den burde ikke forhindre dig i at forlade Yahoo.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jyh » søn nov 28, 2010 15:42

Jeg tog et skærmdump og satte det ind i openoffice odt som man åbenbart ikke kan sende.
Hvordan skal jeg så sende det ind?
jyh

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 28, 2010 18:37

Du skal gemme skærmdumpet som en billed-fil. Du kan evt. bruge Windows Paint til at indsætte billedet og så gemme i formatet png.

Hvis det er selve upload-funktionen, du har problemer med, så foregår det på samme måde som beskrevet her:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Hvor ... et_billede
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jyh » søn nov 28, 2010 19:14

Nu prøver jeg igen:
dr_yahoo.JPG

Venlig hilsen jyh
jyh

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 28, 2010 19:32

Så lykkedes det med billedet. Er dette et eksempel på, at DR er indfanget af Yahoo?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jyh » søn nov 28, 2010 19:57

Ja. Og en hel række andre hjemmesider bliver maltrakteret på lignende måde.
Vh jyh
jyh

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 28, 2010 20:37

Det virker som om, du ikke har prøvet at bruge faneblade i Firefox eller andre browsere. Dit billede viser en ganske almindelig side fra DR. Over siden er der en række faneblade, hvor du dels har dette forum og dels har to faneblade med Yahoo. Det betyder ikke, at Yahoo har overtaget de andre sider. Det betyder blot, at du har to Yahoo-sider liggende klar i andre faneblade.

Hvis jeg misforstår dit billede, må du lige forklare lidt nærmere. Hvis du ikke har prøvet at bruge faneblade før, så tag et kig på denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... #faneblade
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jyh » søn nov 28, 2010 21:16

Jeg har i flere år brugt faneblade. DR er en af de sider jeg bruger mest, og som jeg kender meget godt. Skærmdumpet jeg har sendt viser DR's forside. Den mangler logoer og er helt galt formatteret. Hvis du åber http://www.dr.dk/ i Explorer kan du se hvordan den normalt ser ud - også i Firefox.
Vh jyh
jyh

Næste

Tilbage til Hjælp til alt