Video-filer til TV/DVD-afspiller (konvertering/brænding)

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Video-filer til TV/DVD-afspiller (konvertering/brænding)

Indlægaf Drooler » man nov 15, 2010 17:23

Har talrige gange prøvet at brænde filer til brug for DVD-player til alm. TV brug - uden held.
Har brugt adskillige DVD-R+ og DVD-R- diske - men kan KUN se resultatet på PC...

OK, jeg downloader oftest wmv/avi mm. filer fra diverse betalingsider plus det løse - vil gerne have nogle af disse film brændt til brug for DVD-afspiller ved TV'et. - og ikke KUN til at se på PC.

Hvilket format er det nødvendigt at konvertere til for at kunne se det på en alm. DVD-afspiller og hvad med brænding. Der findes adskillige gratis konverterings-programmer, samt brændings-ditto - men ved hvert forsøg har DVD-spilleren ved TV'et meldt at DVD-formatet er ukendt...

Hvordan????
Drooler

Re: Video-filer til TV/DVD-afspiller (konvertering/brænding)

Indlægaf Kim Ludvigsen » man nov 15, 2010 18:01

Der kan være flere problemer. Det er ikke sikkert DVD-afspilleren understøtter de disk-formater, du har prøvet med. Og den understøtter sikkert ikke de filmformater, du har prøvet med.

Start med at tjekke DVD-afspillerens manual, den fortæller ganske givet, hvilke disk-formater og hvilke filformater afspilleren understøtter.

Hvis det er en ældre afspiller, understøtter den sikkert kun vob-filer. Du skal i så fald have fat i et program, der kan konvertere dine wmv-/avi-filer til vob-formatet. Nero skulle kunne gøre det, hvis du allerede har det program, ellers giver Google en del resultater ved en søgning på convert to vob files. Jeg har ikke selv prøvet at konvertere, så jeg kan ikke anbefale et bestemt program.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt