Trojan

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Trojan

Indlægaf aksel » tors okt 07, 2010 0:20

Hejsa håber der er nogen der kan hjælpe mig med at fjerne : C:\WINDOWS\system32\KCMDNIns.exe (Inject.556)
C:\WINDOWS\system32\Kill1211.exe (StartPage.255) da jeg har prøvet alt utallige programmer og pc foretninger og der vidste de heller ik noget og jeg har enda så galt har jeg formatteret men INTET har hjulpet på forhånd tak
aksel

Re: Trojan

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors okt 07, 2010 0:45

Hej Aksel

Hvad får dig til at mene at filerne er inficeret? Hor du testet dem hos Virus Total? http://www.virustotal.com/index.html
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Gæst » tors okt 07, 2010 10:37

Hejsa nej jeg har testet dem ved http://www.spywarefri.dk og denne her http://onlinelinkscan.com/ og ellers mange virusprogrammer og spurgt mig frem og nu ligger det sådan at jeg bruger windows live messenger som går ned med det samme når jeg logger på når kun lige at se navnene og med msn har jeg også prøvet alt såå jeg aner ikke hvad der kan være galt og tak for dit svar
mvh
aksel
Jørgen Rasmussen skrev:Hej Aksel

Hvad får dig til at mene at filerne er inficeret? Hor du testet dem hos Virus Total? http://www.virustotal.com/index.html
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 07, 2010 12:10

Har du en computer af mærket Acer?

Temmelig mange af de sider, som Google finder, når man søger på KCMDNIns.exe, handler om, at det er en falsk positiv - altså, at antivirusprogrammet laver en fejl.

Og hvis du har formateret, og du stadig har filen, så er det netop et tegn på, at det er en fil, som skal være der. Medmindre, selvfølgelig, at du har installeret samme virus én gang mere, men det er vel ikke så sandsynligt.

Jeg tør ikke sige, hvad der går galt med din Windows Live Messenger. Hvis du får fejlmeddelelser, så kan du prøve at gengive dem her. Hvis du får tilbudt at rapportere fejlen til Microsoft, så prøv det. Det hænder, at Microsoft vender tilbage med en fejlrettelse. Og ellers kan du prøve at fjerne og derefter geninstallere Windows Live Messenger.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf aksel » tors okt 07, 2010 12:20

Hej ja jeg har en Acer E560 og med hensyn til windows live messenger har jeg sendt en mail til dem og de kunne heller ik hjælpe med msn de henviste bare til forhandler og jeg har også prøvet alt med windows live messenger reparere og fjerne den og genindstallere den lige meget hjælper det hvad angår fejlmeddelser kommer der ikke nogen den går bare ned når kun lige at se de navne jeg har på den og den bruger jeg meget da jeg hjælper andre via den såå det er sgi da ret træls og tak for dit svar
;vh.
aksel
Kim Ludvigsen skrev:Har du en computer af mærket Acer?

Temmelig mange af de sider, som Google finder, når man søger på KCMDNIns.exe, handler om, at det er en falsk positiv - altså, at antivirusprogrammet laver en fejl.

Og hvis du har formateret, og du stadig har filen, så er det netop et tegn på, at det er en fil, som skal være der. Medmindre, selvfølgelig, at du har installeret samme virus én gang mere, men det er vel ikke så sandsynligt.

Jeg tør ikke sige, hvad der går galt med din Windows Live Messenger. Hvis du får fejlmeddelelser, så kan du prøve at gengive dem her. Hvis du får tilbudt at rapportere fejlen til Microsoft, så prøv det. Det hænder, at Microsoft vender tilbage med en fejlrettelse. Og ellers kan du prøve at fjerne og derefter geninstallere Windows Live Messenger.
aksel

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 07, 2010 13:58

Ok, så er mysteriet med de to filer nok opklaret - lad dem være. Du skulle måske lige give en tilbagemelding til spywarefri, så andre med samme problem ved, at det reelt ikke er et problem.

Der findes forskellige instant messenger-programmer, der kan bruges sammen med MSN/Windows Live Messenger. Du kan evt. prøve at installere et af dem, fx Miranda:
http://www.miranda-im.org/

Du får ikke helt samme muligheder som i Messenger, men det er jo så et spørgsmål, om du får de muligheder, du har brug for.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf aksel » tors okt 07, 2010 15:11

Hejsa kim jeg har skrevet en mail til http://www.elektronik-centret.dk og fik svaret Hej Aksel,

Først og fremmest skal jeg gøre opmærksom på, at vi ikke yder softwaresupport, derfor skal jeg bede dig rette henvendelse til dit produkts hotline, vedr. spørgsmål om dette.
Dog kan jeg oplyse dig, at jeg alligevel har undersøgt det lidt og det lader til at de to filer er virus, derfor vil jeg anbefale dig at køre et antivirus program, så dette kan fjerne dem.
Jeg syntes da bare det er underligt at de siger det er virus trods jeg har kørt et utal af virusprogrammer igennem og lige fedt har det hjulpet

/
Kim Ludvigsen skrev:Ok, så er mysteriet med de to filer nok opklaret - lad dem være. Du skulle måske lige give en tilbagemelding til spywarefri, så andre med samme problem ved, at det reelt ikke er et problem.

Der findes forskellige instant messenger-programmer, der kan bruges sammen med MSN/Windows Live Messenger. Du kan evt. prøve at installere et af dem, fx Miranda:
http://www.miranda-im.org/

Du får ikke helt samme muligheder som i Messenger, men det er jo så et spørgsmål, om du får de muligheder, du har brug for.
aksel

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 07, 2010 15:21

aksel skrev:Hejsa kim jeg har skrevet en mail til http://www.elektronik-centret.dk og fik svaret Hej Aksel,

Jeg syntes da bare det er underligt at de siger det er virus trods jeg har kørt et utal af virusprogrammer igennem og lige fedt har det hjulpet

De har nok ikke læst søgeresultaterne hos Google lige så grundigt som Jørgen og mig. Umiddelbart kan det fremstå, som om der virkelig er tale om en virus. Men hvis man læser videre i de forskellige tråde, som Google finder frem til, så ender de typisk med, at det er filer, der installeres af Acer. Det var derfor, jeg kunne gætte, at du har en Acer-computer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf aksel » tors okt 07, 2010 15:27

Hej igen hvis det nu er en virus har du så et forslag til et godt program til at fjerne dem med for jeg har som godt opgivet så det er lige før man har lyst til at købe en ny pc kan ik fordrage fejl jeg plejer nu selv at kunne løse dem men denne gang kan jeg simpelhen bare IKKE :(og Tusind tak fordi i gider hjælpe mvh. aksel
Kim Ludvigsen skrev:
aksel skrev:Hejsa kim jeg har skrevet en mail til http://www.elektronik-centret.dk og fik svaret Hej Aksel,

De har nok ikke læst søgeresultaterne hos Google lige så grundigt som Jørgen og mig. Umiddelbart kan det fremstå, som om der virkelig er tale om en virus. Men hvis man læser videre i de forskellige tråde, som Google finder frem til, så ender de typisk med, at det er filer, der installeres af Acer. Det var derfor, jeg kunne gætte, at du har en Acer-computer.
aksel

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors okt 07, 2010 15:37

Hej Aksel

Skan lige de to filer med Virus Total. Det er ikke kun én skanner men 40! Virustotal kender muligvis filerne i forvejen. Men bed om at få filerne genskannet.
Se så hvor mange ud af de 40 der mener filerne er inficerede.
Jeg forstår godt, at du leder efter en årsag til, at din Windows Live Messenger ikke virker. Men løsningen er ikke at slette filer, der ikke med sikkerhed er inficeret.
Virus Total: http://www.virustotal.com/index.html
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 07, 2010 16:32

Jeg er spændt på at høre resultatet af den scanning, som Jørgen foreslår. Jeg er 99 procent sikker på, at der ikke er tale om en virus.

Hvad bruger du helt præcis Messenger til? Nøjes du med at skrive, bør du uden problemer kunne klare dig med Miranda. Jeg ved ikke, om Miranda også understøtter tale og webcam, men ellers findes der sikkert andre løsninger, hvis du har behov for dette.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf aksel » tors okt 07, 2010 22:49

Hej igen den scanning med http://www.virustotal.com/index.html fandt IKKE noget som helst sgi underligt da jeg ikke har haft de problemer før og messenger der skriver jeg jo med andre på og hjælper dem så godt som jeg nu kan via windows live messenger såå det er da vist lidt af en fallit eklæring at jeg ikke engang kan fjerne de 2 filer :( .
mvh.
aksel
Kim Ludvigsen skrev:Jeg er spændt på at høre resultatet af den scanning, som Jørgen foreslår. Jeg er 99 procent sikker på, at der ikke er tale om en virus.

Hvad bruger du helt præcis Messenger til? Nøjes du med at skrive, bør du uden problemer kunne klare dig med Miranda. Jeg ved ikke, om Miranda også understøtter tale og webcam, men ellers findes der sikkert andre løsninger, hvis du har behov for dette.
aksel

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors okt 07, 2010 23:15

Hej Aksel

Hvis Virus Total ikke mener de to filer er inficeret, så skal du ikke slette dem. Hvis man fjerner godartede filer, risikerer man at nogle programmer ikke virker. Der må være en anden grund til, at Windows Live Messenger ikke virker.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf aksel » fre okt 08, 2010 8:27

Hejsa jørgen jeg formattere pc igår aftes efter formatteringen virkede windows live messenger men det var da kun lige indtil jeg gik ind på windows update og ville opdatere og der skal man jo køre et tilfølelses program for at få update igang efter jeg havde godkendt den virkede windows live messenger IKKE mere så det kan jo være det tilføjelseprogram eller hvad det hed være galt med vil se om jeg kan finde fejlen nu
mvh
aksel

Hvis Virus Total ikke mener de to filer er inficeret, så skal du ikke slette dem. Hvis man fjerner godartede filer, risikerer man at nogle programmer ikke virker. Der må være en anden grund til, at Windows Live Messenger ikke virker.
aksel

Indlægaf aksel » fre okt 08, 2010 16:27

Hejsa ja nu virker windows live messenger ikke igen det var meget kort vel en 45min så genstartede jeg men den gik ned igen aner ikke hvad der kan være galt syntes at have prøvet alt mvh. aksel
aksel skrev:Hejsa jørgen jeg formattere pc igår aftes efter formatteringen virkede windows live messenger men det var da kun lige indtil jeg gik ind på windows update og ville opdatere og der skal man jo køre et tilfølelses program for at få update igang efter jeg havde godkendt den virkede windows live messenger IKKE mere så det kan jo være det tilføjelseprogram eller hvad det hed være galt med vil se om jeg kan finde fejlen nu
mvh
aksel

aksel

Tilbage til Hjælp til alt