indsatte billeder

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

indsatte billeder

Indlægaf ludvigshjørne » lør sep 18, 2010 11:54

Hej med jer

Hvordan kopierer og flytter jeg et indsat billede i en mail/ønskeseddel til mit picasso album????Som sagt er billedet indsat og ikke vedhæftet.
Det er faktisk lykkedes mig at beskære så der kun er billedet tilbage,kopieret og indsat,men filen bliver til fragment og kan kun åbnes i fragmentprogram som der vist står??? -------men jeg tager gerne hele forklaringen forfra.

med venlig hilsen

Kaj
ludvigshjørne

Re: indsatte billeder

Indlægaf Karl Erik » lør sep 18, 2010 22:43

Hvad sker der hvis du markerer billedet i Picasa og trykker på e-mail-symbolet i bunden (kuverten)?
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf ludvigshjørne » søn sep 19, 2010 8:02

Hej igen

Jeg kan se at jeg ikke har udtrykt mig helt klart så jeg forsøger igen.

Jeg har fået en mail med en vedhæftet ønskeseddel.På denne ønskeseddel er der indsat et billede som jeg vil kopiere og flytte over i mit picassoalbum med hjælp af stifinder. Hvordan gør jeg det ????

Som jeg skrev har jeg beskåret billedet,kopieret og indsat billedet i den ønskede billedmappe men det bliver så til et fragtment og kan ikke ses,så hvad gør jeg forkert???

med venlig hilsen

Kaj
ludvigshjørne

Indlægaf Karl Erik » søn sep 19, 2010 10:58

Aaaah....., det var også sent i går :?

Jeg vil tror du skal prøve at se på fil-typen. Det skal typisk være JPG.
Karl Erik
Karl Erik

Indlægaf ludvigshjørne » søn sep 19, 2010 11:42

Hej Karl Erik

Det er lidt morsomt -jeg hedder Kaj Erik.

Jeg har som sagt beskåret billedet og gemt det i en wordfil.
Når jeg kopierer billedet på siden kommer der firkanter rundt omkring billedet men hvad gør jeg så forkert ?????
Som sagt kan jeg sagtens kopiere billedet og sætte det ind i den billedmappe hvor den skal hen-men den viser sig som et fragtment istedet for et billede .

med venlig hilsen

Kaj Erik
ludvigshjørne

Indlægaf Karl Erik » søn sep 19, 2010 15:42

Problemet er wordfilen, det format kan Picasa ikke håndtere. Under Værktøjer > Indstillinger > Filtyper kan du se hvilke filtyper Picasa kan indstilles til at håndtere. Du må finde et program hvor du kan kopiere billedet ind og gemme i et af de formater.

Den nemmeste løsning vil være at bede afsenderen om at sende dig den originale fil som vedhæftet fil i en mail!
Karl Erik
Karl Erik

Indlægaf Gæst » søn sep 19, 2010 17:52

Hej Karl Erik

Den oprindelige ønskeseddel med billede er en open office fil.Du skriver at jeg skal finde et program til at omdanne/kopiere ind således at billedet kan ses,men hvordan gør jeg det???? Har du noget i mod at være lidt mere specifik ,jeg er har ikke så meget erfaring.

med venlig hilsen

Kaj Erik
Gæst

Indlægaf Karl Erik » søn sep 19, 2010 18:13

Desværre, jeg har ingen forslag. Som jeg skriver syntes jeg du skulle prøve at kontakte afsenderen. Det vil være det nemmeste.
Karl Erik
Karl Erik

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 19, 2010 18:19

Har du mulighed for at kopiere billedet ved at højreklikke på det og så vælge kopier? I så fald kan du åbne et grafikprogram som fx Paint, der følger med i Windows, og så indsætte det der. Herefter kan du gemme billedet som en jpg-fil, hvis det er et fotografi, eller en png-fil, hvis det er grafik.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf ludvigshjørne » søn sep 19, 2010 18:59

Hej igen

Jeg kan sagtens kopiere billedet men når jeg placerer det i paint står der at den ikke kan læse det????????

med venlig hilsen

Kaj
ludvigshjørne

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 19, 2010 22:13

Ud ovar at kontakte afsenderen, som Karl Erik foreslår, så kan jeg kun komme i tanke om én anden løsning: Tag et skærmbillede med Print Screen-tasten, indsæt det i Paint, beskær det evt. og gem det som en fil.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf ludvigshjørne » man sep 20, 2010 9:50

Hej igen

Så lykkedes det -tak fordi I ledte mig på vej.

Som jeg skrev mangler jeg erfaring i hvordan man praktisk gør,så jeg fandt hjælpen via gogle.Jeg har tilladt mig at indsætte et link,

http://www.risskov-gym.dk/Fakta/IT/skrmdmp.pdf

Her er en fuldstændig brugsanvisvisning i hvordan man gør trin for trin så et godt råd -print siden ud og følg anvisningerne,det kan ikke gå galt.

med venlig hilsen og slut herfra

Kaj Erik
ludvigshjørne

Tilbage til Hjælp til alt