adressekartotek

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

adressekartotek

Indlægaf kurt-s » søn sep 05, 2010 9:12

jeg har oprettet adressekartotek i windows XP og bruger outlook expresse. Det indeholder ca 1200 kontakter opdelt i 25 grupper. Således kan jeg sende mails til netop den gruppe jeg ønsker.
Nu har jeg fået en ny PC med windows 7 og outlook.
Mit problem er at jeg ikke kan overføre adressekartoteket til outlook. Jeg kan ovetrføre til wnndows live, men her er adresserne ikke opdelt, men står alfabetisk.
Nu har jeg fået anbefalet Mozilla Thunderbird og mit spørgsmål er så:
Kan jeg via en USBnøgle overføre mit adressekartotek i grupper og sende mails i de grupper jeg ønsker fra outlook express til thunderbird.
I så fald vil geg omgående benytte Mozilla.

med venlig hilsen
Kurt Svendsen
kurt-s

Re: adressekartotek

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 05, 2010 12:52

Prøv at tjekke denne tråd hos MozillaDanmark:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?f=2&t=7805

Jeg er dog ikke sikker på, om grupperne overføres korrekt. I værste fald kan de oprettes manuelt efter adresserne er overført.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn sep 05, 2010 14:24

Hej Kurt

Jeg er ikke sikker på, at den beskrevne metode virker når det er en adressebog fra Outlook Express. Se denne vejledning hos MozillaDanmark.
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Importer_mails_og_kontakter_til_Thunderbird_p%C3%A5_ny_computer
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 05, 2010 16:48

Undskyld, jeg læste ikke den side, jeg linkede til, grundigt nok. Jeg troede, det var fra Outlook Express til Thunderbird og ikke fra Thunderbird til Thunderbird.

Hvis du har mulighed for at installere Thunderbird på den gamle computer, så følg vejledningen i Jørgens link.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt