bærbar starter ikke normalt efter download af tvivlsomt prg.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

bærbar starter ikke normalt efter download af tvivlsomt prg.

Indlægaf Rasmus Knudsen » ons aug 11, 2010 14:20

Hej

Jeg hentede igår denne fil (bemærkninger om piratkopiering og copyright frabedes) Microsoft Office 2010 Enterprise Corporate Edition (No Serial or Activation Needed, Fully Updateable).rar efter at have hentet programmet og udpakket rar.-filen fik jeg et par advarsler fra McAfee om at et program (hvor der stod noget med office) overbuffede eller noget i den stil. Min computer blev ekstremt langsom, og slukkede den ved at holde on/off-knappen i bund. Da jeg så tændte den igen, gik den til login-siden, og jeg tastede mit navn og password. Derefter forblev skærmen bare sort. Jeg prøvede at trykke på "windows-tasten" men uden resultat. Så trykkede jeg ctrl+alt+del og fik min jobliste frem. Fra den fik jeg åbnet mozilla firefox, og er nu kommet hertil. Er der nogen der ved hvad der er sket, og hvad jeg kan gøre ved det?
Mvh. Rasmus knudsen
Rasmus Knudsen

Re: bærbar starter ikke normalt efter download af tvivlsomt prg.

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 11, 2010 16:12

Det er ikke usædvanligt, at den slags programmer indeholder lidt ekstra overraskelser. Jeg ville starte med at scanne computeren for virus og andet snavs. Prøv gerne med flere forskellige scanningsprogrammer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Rasmus Knudsen » ons aug 11, 2010 16:23

Hej Kim.

Men hvordan scanner jeg min computer, når nu jeg ikke kan åbne nogen ting på den?
ps. Mange tak for et hurtigt svar :)
Rasmus Knudsen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 11, 2010 17:18

Kan du ikke starte McAfee på samme måde, som du startede Firefox?

Ellers prøv at starte i fejlsikret tilstand. Hvis du er heldig, kan du der komme på nettet og prøve en online scanner. Alternativt må du have fat i en cd med et scannerprogram og så prøve at scanne med det - evt. ved at boote på cd'en og så scanne uden at starte Windows.

Det er svært at sige, hvad der kan være galt. Reelt kan det også være din Windows, der er blevet beskadiget efter den hårde slukning, men med tanke på, hvad du har hentet, ville jeg starte med scanningen.

Nåede du for øvrigt at få startet noget efter du pakkede filen ud? Hvis den kun er blevet pakket ud, burde den ikke kunne inficere computeren, og i så fald kan det måske være McAfee, der på en eller anden måde har forårsaget problemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt