Kan ikke slette filer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke slette filer

Indlægaf kjel » ons jul 07, 2010 16:08

Hej - så er den gal igen.
Jeg har nogle filer som jeg ikke slette. Jeg får bare en meddelelse om at filen er åben og ikke kan slettes. En af dem hedder "C:\Users\Public\Recorded TV\TempRec\{035B2B9E-DB4B-41BF-BE95-F986FC38BEE3}.TmpSBE"
Der er nogle stykker af samme slags, de er ikke så store, jeg ved ikke hvad det er, men eftersom at det er tmp-filer er de jo ikke til noget. De er bestemt ikke åbne i noget program.
Jeg takker på forhånd.
kjel

Re: Kan ikke slette filer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 07, 2010 18:42

De er nok alligevel i brug af et program eller af Windows. Det ser ud til, at det er filer som er oprettet i forbindelse med et tv-optageprogram. Tjek, at det program er lukket, genstart evt. computeren for at se, om det gør nogen forskel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kjel » tors jul 08, 2010 20:23

Har tjekket at INGEN programmer kører, har genstartet - uden resultat. Har forsøgt med et sletteprogram Dr Delete, men får her svaret No such file exist. Windows svarer at jeg skal have tilladelse til at slette, der er ingen andre der har adgang til computeren, så hvem skal jeg have tilladelse af? -
Nå, men tak alligevel.
Venlig hilsen Kjel
kjel

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 08, 2010 22:20

En fil kan godt være i brug af andet end programmer på programlisten, fx af en tjeneste. Jeg tør ikke sige, hvad der bruger filen, men du kan prøve at starte Windows i fejlsikret tilstand, så vil kun Windows-tjenester blive startet. Måske du så kan slette den.

Hvor stor er filen/filerne egentlig? Hvis du ikke ligefrem er ved at løbe tør for harddiskplads, er der måske ikke nogen grund til at slette den/dem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kjel » fre jul 09, 2010 10:07

Det er ehome\ehRecvr der er ansvarlig for disse filer. Det kan lykkes at slette dem med Unlocker, men de dukker op igen efter genstart. Der er ikke ret store, under 1 Mb, så jeg lader dem være i fred hvor de er.
Tak for hjælpen
V h Kjel
kjel

Tilbage til Hjælp til alt