Geninstall af Printer HP All-in-one 7180

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Geninstall af Printer HP All-in-one 7180

Indlægaf oleskou » tirs jul 06, 2010 8:07

Ved geninstallering af min HP printer Photosmart 7180 stopper install. v. ca. 94%. "alvorlig fejl".
Det er filen X:\hpzwrp01.exe der ikke kan indlæses.
Har prøvet alt og slettet alt hvad der har med denne printer at gøre. Skrevet et utal af mails med HP´s chatsupport.
De kan ikke give mig en løsning på problemet. Mange har åbenbart dette problem. Printeren har kørt udmærket i et par år.
Håber Ludvigs hjørne kan give mig en vej ud af dette problem.
v.h. Ole
oleskou

Re: Geninstall af Printer HP All-in-one 7180

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 06, 2010 9:23

Jeg tvivler på, at jeg ved mere end HP's egen support, men lad mig prøve:

Hvilket styresystem bruger du? Hvis du bruger Windows Vista eller Windows 7, så prøv at starte installationen ved at højreklikke på installationsprogrammet og starte det som administrator.

Har du prøvet at vælge avanceret installation og så kun vælge selve driveren - og altså fravælge det medfølgende program?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf oleskou » tirs jul 06, 2010 22:01

Tak for svaret. Desværre har jeg også prøvet disse to forslag. Jeg bruger Vista Home Premium. Hvordan kan et sådant problem opstå i 2010 uden at nogen kan forklare årsagen?
Tak for din respons
v.h. Ole
oleskou

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs jul 06, 2010 22:41

Hej Ole

Er du sikker på du har fjernet alt? Jeg har bemærket, at HP-opdateringer kan være separate programmer.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf oleskou » ons jul 07, 2010 21:06

Hej Jørgen
Tak for svaret. Jeg mener at have været i bund i alle hjørner af HP installationen. Det jeg er blevet overbevist om er, at jeg ikke skal have en HP printer næste gang.
Det er for dårligt at HP Support ikke kan give brugerne en klar anvisning om dette hpzwrp01.exe problem, som de helt sikkert har været præsenteret for mange gange. HP skylder alle en forklaring og en løsning i form af en ny programfil eller en rettelse til det bestående program. Ikke godt nok HP.
v.h. hilsen
Ole
oleskou

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons jul 07, 2010 21:17

Hej Ole

Jeg har haft et lignende problem med HP. En afinstallation fjernede ikke alle HP-filerne.
Efter du har afinstalleret de forskellige HP-programmer, har du også slettet diverse mapper med HP-indhold?
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf oleskou » man jul 12, 2010 7:52

Hej Jørgen
Tak til dig for dit svar.
Jeg har prøvet at slette alt hvad der står HP på.
Der er jo også en disk HP Recovery (E:) på min HP Laptop, hvor hele recoverysystemet ligger og det er jo et sted man skal holde sig fra, men der kunne jo ligge noget der.
Må jeg spørge dig, kan du huske lige præcis, hvornår der gik hul på bylden for dig?
Det må jo være et eller andet på min Laptop, der blokerer. En fil der måske melder at omtalte hpzwrp01.exe er en virus e.l.
Hvis andre har været i samme situation vil jeg være meget taknemmelig for at høre fra jer.
V.H. Ole
oleskou

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man jul 12, 2010 14:13

Hej Ole

Jeg kan huske, at jeg måtte slette HP-filer manuelt, før jeg kunne geninstallere min printersoftware.
Du skriver, at du har slettet alt hvad der står HP på. Er du sikker på du har afinstalleret alle de programmer, der har med HP at gøre?
Hvis du kigger under Tilføj/fjern programmer, er der så ikke nogle programmer du ikke kender? Søg på internettet for at se, om de skulle være fra HP.
Når du er sikker på, at du har slettet alt fra HP, kan du slette evt. efterladte filer. Kig her i C:/Programmer efter en mappe der hedder 'HP' og en der hedder 'Hewlett-Packard'. Åbn %appdata% og slet HP-mapper der. Tøm temp-mappen. Genstart computeren. Husk at følge HP's installationsvejledning nøje.

Jeg har også købt min sidste HP-printer :evil:
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf oleskou » lør jul 17, 2010 22:34

Hej Jørgen
Tak for dit svar. Det er jo trist at måtte opgive dette her.
Jeg prøvede at downloade den engelske version af det samlede program i håb om at det ville slippe uden om denne
alvorlige fejl, men nej. Jeg er glad for at kunne få svar her, men nu må jeg vist holde. Du skal have point.
Tak
M.v.h. Ole
oleskou

Tilbage til Hjælp til alt