teamleder skrev:Da jeg har flere forskellige mailkonti på nogen af mine domæner (f.eks. info@domæne.dk, privat@domæne.dk og webmaster@domæne.dk) - som jeg selv modtager - men jeg har åbenbart ikke mulighed for at oprette flere konti med enslydende brugernavne i Thunderbird
Det har du heller ikke brug for. Det vil desuden give problemer, når flere forskellige konti forsøger at hente de samme mails fra den samme server.
teamleder skrev:Jeg kan selvfølgelig oprette mig som flere brugere på mine egne domæner, men det er godtnok lidt tåbeligt.
Ja, men det er nu heller ikke nødvendigt.
teamleder skrev:Og hvis jeg filtrerer mig ud af det, hvad så når jeg svarer på en mail fra eks. info@domæne.dk, så skal det jo være den der står som afsender og ikke min standardmailadresse ?
Uanset om du filtrerer eller lader mailene havne i den samme mailboks, så er Thunderbird så smart, at programmet automatisk benytter modtageradressen som afsenderadresse - du skal blot oprette forskellige identiteter.
Opsæt den ene konto, som så henter alle mailene. Opret filtre til at sortere mailene ud i forskellige mapper, hvis du vil bruge den slags. Personligt bruger jeg filtre på en lidt anden måde: Alle mails havner i indbakken, men jeg farver emnelinjen i forskellige farver alt efter, hvilken adresse mailen er sendt til. Så skal jeg kun tjekke én mappe for mails.
Du skal så oprette en identitet for hver mailadresse du bruger:
Funktioner => Kontoindstillinger => markér servernavnet i oversigten til venstre => klik på knappen Rediger identiteter => Tilføj => udfyld med de ønskede oplysninger.
Mvh.
Kim Ludvigsen