Behov for Linux-hjælp

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Behov for Linux-hjælp

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 17, 2008 14:40

Har man som ny Linux-bruger behov for flere guider til Linux?

Der findes nogle Linux-hjælpesider på dansk, som fx dem Klattrup linker til i denne tråd:
http://kimludvigsen.dk/phpbb2/viewtopic.php?p=3751#3751

Spørgsmålet er, om der er behov for guider mere i stil med dem, jeg har lavet til uøvede Windows brugere (http://kimludvigsen.dk/tema-ny.html).

Jeg går og tæller på knapper, om jeg skal lave nogle Linux-sider.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Sv.Åge » tors apr 17, 2008 16:11

Hej Kim

Al hjælp er selvfølgelig velkommen, ikke mindst som ny bruger af et fremmed styresystem.

Men når det så er skrevet, så er der utrolig meget hjælp at hente hos Ubuntu folket :lol: Selv en "ikke nørd" som jeg kørte Ubuntu i et halvt år, og skiftede kun tilbage på grund af nogle få ting som jeg ikke kunne få til at virke :( eks. Google earth og sprogpakken til kompozer.

Men der var/er altid hjælp at hente, så hvis du ellers er hængt op med arbejde, så vil jeg anbefale, at du lader Ubuntu og linux folket om det.

Mvh.
Sv.Åge
Sv.Åge

Geografisk sted: Strandby

Indlægaf Jan Krag » tors apr 17, 2008 16:49

Hej
Jeg har brugt Linux i et par år, men aldrig alene, jeg har altid haft dual-boot med Windows, og skiftet til Windows med flere "alvorlige ting"
Der er flere ting, som jeg ikke er sikker nok på i Linux, og hvor jeg så skifter tilbage til Windows, for at gøre det rigtigt - og sikkert.
For eksempel, kan jeg ikke lave sikkerhedskopier af Thunderbird i Linux, så henter jeg post i Windows.
Jeg ville gerne have et "Ludvigs Hjørne" til Linux
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Klattrup » tors apr 17, 2008 21:25

Jan Krag skrev:For eksempel, kan jeg ikke lave sikkerhedskopier af Thunderbird i Linux,

Det skulle helst gerne være at kopiere mappen ~/.thunderbird til et backupmedie
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Schindler » fre apr 18, 2008 9:49

Jeg ville klappe i mine hænder, hvis du skrev nogle hjælpesider om Linux :D

Det har for mig altid været en fornøjelse at kunne finde brugbare og udførlige vejledninger i alt mellem himmel og jord hér på din side. Så jeg er fortaler for dét.

Mvh Schindler
Schindler

Indlægaf Jan » tors maj 29, 2008 5:55

Hej Kim

Er du snart færdig med at tælle knapper, så du kan fortælle os om hvad du besluttede?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 29, 2008 8:15

Jan skrev:Er du snart færdig med at tælle knapper, så du kan fortælle os om hvad du besluttede?

Jeg er ike helt færdig med at tælle, men jeg hælder til at lade Ubuntu-folkene hjælpe med guider. Der er, som tidligere nævnt, allerede nogle på nettet.

Det tager lang tid at lave guider, og i dette tilfælde vil det tage ekstra lang tid, fordi jeg først selv skal til at sætte mig ind i brugen af Ubuntu.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors maj 29, 2008 9:03

Det er nemt at forstå.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Behov for Linux-hjælp

Indlægaf chiefen » tirs jul 22, 2008 8:31

Alt hjælp er selvfølgelig velkommen.Hvad med at lave en guide med links til relevante guides.
Jeg har selv prøvet Ubuntu og SUSE Linux og syntes at de er meget spændende,men lidt bøvlede at finde rundt i.Det er sikkert fordi at jeg er vant til XP.
Steen S Christensen
chiefen

Geografisk sted: Hirtshals

Tilbage til Hjælp til alt