Kalender på Pc / smartphone

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kalender på Pc / smartphone

Indlægaf Kvis » ons nov 26, 2014 11:54

Hej Alle

Jeg har nu forsøgt næsten en milion gange, at få min kalender i Outlook til at virke sammen med google kalender, jeg kan sagtens se hvad der står i google kalenderen men jeg kan ikke skrive ind på den fra outlook, det virker fint fra smartphonen, hvor jeg både kan se og skrive men ikke fra Pc.når jeg prøver at skriver den at kalenderen er skrivebeskyttet, selvom at jeg har givet adgang til deling.

Findes der et eller andet program som jeg kan bruge på min hjemmeside som kan deles både på PC og smartphone. ??

Jeg bruger outlook 2013 og Android telefon, min private hjemmeside er hostet hos Uno Euro.

PFT. René

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/39.0.2171.71 Safari/537.36
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis

Re: Kalender på Pc / smartphone

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 26, 2014 12:18

Prøv at tjekke denne vejledning (på dansk):

https://support.office.com/client/see-a ... 02c5e77126
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kvis » ons nov 26, 2014 13:02

Hej Kim
Det har jeg set og det virker fint...

Jeg ville kunne skrive fra outlook til google kalenderen, det skulle man kunne via invitation, men det link man skal accepterer virker ikke jeg får en fejlmeddelse hver gang jeg prøver,

MVH René
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 26, 2014 14:20

Vii det sige, at du kan godt tilføje noget i kalenderen fra Outlook, men at det er invitationer, der ikke virker?

Kan vi få den præcise fejlmeddelelse?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons nov 26, 2014 15:24

Hej Kim

Nej.. jeg kan godt se google kalenderen, men jeg kan ikke rette eller skrive noget i den, outlook skriver at jeg ikke kan redigerer i skrivebeskyttet mappe..

mvh René
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 26, 2014 15:47

Jeg fik ikke læst den tidligere tillinkede vejledning godt nok, undskyld! Jeg troede, den beskrev opdatering begge veje. Men nu læste jeg lige lidt længere ned, og så står der jo tydeligt, at det ikke er muligt at gemme aftaler fra Outlook.

Google har en betalingsløsning, der skulle gøre det muligt at synkronisere begge veje. Den koster 4 € om måneden: https://www.google.com/intx/da/work/app ... ducts.html - de tilbyder en gratis prøveperiode, så du kan tjekke, om det virker.

En alternativ løsning kunne være at skifte til et andet mailprogram, men om det er muligt afhænger jo af, hvilke funktioner i Outlook du bruger. Thunderbird er et godt alternativ - igen afhængig af hvilke funktioner du har brug for. Kalendersynkroniseringen virker fint i Thunderbird, og programmet er gratis.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kvis » fre nov 28, 2014 15:44

Hej Kim

Tak for dit svar.
Jeg vil ikke betale for det hos google så jeg prøvede at installere thunderbird, men jeg fik det ikke til at virke, alle mapper og mail som jeg impoterede kom i en stor pærevælling og underlige mapper, så det har jeg opgivet, så lige nu prøver jeg via google uden outlook...

mvh René
Med venlig hilsen

René Kvistgaard
Kvis

Tilbage til Hjælp til alt