kopiere billede fra video på nettet

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

kopiere billede fra video på nettet

Indlægaf dotter » ons jan 27, 2010 11:46

Hej Ludvigs Hjørne

Er der nogen som ved hvordan man kan kopiere et billede fra en video til Photoshop.
Lad mig forklare nærmere: Fra en præsentationsvideo på nettet vil jeg gerne tage en kopi af et enkelt billede. Jeg åbner videoen og når det pågældende billede vises trykker jeg på pause, så billedet fryser. Så tager jeg et skærmprint, hvorefter jeg åbner Photoshop. Her kopierer jeg billedet
over som ”save for web” til en jpg-fil. Det lod sig også gøre, men når jeg så efterfølgende vil åbne filen, kommer der blot et sort billede frem !
Hvad kan det skyldes ?
På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen
dotter
dotter

Re: kopiere billede fra video på nettet

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 27, 2010 12:06

Filmen er sikkert blevet vist med video overlay [1]. Det kan de fleste skærmklipprogrammer ikke håndtere, i stedet vil du blot få et sort billede. Enten skal du have fat i et skærmklipprogram, der kan håndtere video overlay, eller også skal du blot starte et program, der bruger video overlay, før du starter klippet. Der kan nemlig kun afvikles én video overlay ad gangen, så på den måde vil klippet blive vist normalt, og så kan der kopieres.

Start en film med dit filmfremvisningsprogram, fx Windows Media Player, og start så derefter videoklippet.

Vær lige opmærksom på, at et sådan billede er beskyttet af ophavsret, så alt efter rettighederne på klippet, og hvad du bruger det til, så kan du i værste fald risikere problemer.

[1] Video overlay benytter grafikprocessoren til at beregne billedt og sparer dermed arbejdskraft for computerens cpu. Det er altså ikke for at kopispærre, man bruger video overlay, det er blot en bieffekt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt