Låse frames i FrontPage...

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Låse frames i FrontPage...

Indlægaf LBC » søn sep 20, 2009 11:30

Hej! Er der en i dette forum, der ved hvordan man låser en frame. Sagen er at jeg har gjort en hjemmeside - http://www.nrsoeby-vvs.dk og der er problemet, at hvis man laver vinduet mindre i IE 8.0 eller FireFox så bliver topframen mindre. Jeg vil gerne have topframen låst, idet den indeholder java-menu.

På forhånd tak for hjælp!

Mvh. LBC
LBC

Geografisk sted: Nr. Søby

Re: Låse frames i FrontPage...

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 20, 2009 12:07

Kan du forklare nærmere, hvad problemet er med top-rammen? Som jeg ser det, så er den netop låst i øjeblikket, så hvis vinduet er for lille, så forsvinder den ud af skærmen, og man kan ikke få adgang til hele menuen.

Bortset fra det, så er Frontpage absolut ikke velegnet til at lave hjemmesider med. Programmet er temmelig forældet, og man skal have godt tjek på betydningen heraf, for at kunne lave sider, der virker i dagens browsere, for slet ikke at nævne fremtidige browsere.

Brugen af rammer er heller ikke en god ide. Hvad skal kunden fx gøre, hvis han har søgt på Google og havner her:
http://www.nrsoeby-vvs.dk/reception.asp
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf LBC » søn sep 20, 2009 13:53

Kim Ludvigsen skrev:Kan du forklare nærmere, hvad problemet er med top-rammen? Som jeg ser det, så er den netop låst i øjeblikket, så hvis vinduet er for lille, så forsvinder den ud af skærmen, og man kan ikke få adgang til hele menuen.

Bortset fra det, så er Frontpage absolut ikke velegnet til at lave hjemmesider med. Programmet er temmelig forældet, og man skal have godt tjek på betydningen heraf, for at kunne lave sider, der virker i dagens browsere, for slet ikke at nævne fremtidige browsere.

Brugen af rammer er heller ikke en god ide. Hvad skal kunden fx gøre, hvis han har søgt på Google og havner her:
http://www.nrsoeby-vvs.dk/reception.asp

Hej Kim - længe siden! Tak for din interesse for mit problem!

Problemet er at når man gør vinduet mindre i browseren, så forsvinder menuen i den øverste frame "topframe". Jeg har ellers sat flueben i muligheden for at gøre den "større eller mindre" i FrontPage (kan ikke gøre større). Jeg have dog regnet med at det er en fejl forårsaget af FrontPage og at jeg kunne rette dette i html-koden. Kan jeg ikke det? Jeg er godt klar over at du ikke er begejstret for FrontPage og det er jeg for så vidt heller ikke, men i menuen er der et menuvalg der hedder: "Tilbuds Avis" og det kan jeg kun lave i FP hvor muligheden er for at lave "tumpnails" der kan blive større ved at klikke på dem
LBC

Geografisk sted: Nr. Søby

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 20, 2009 21:07

Du behøver absolut ikke Frontpage for at kunne lave miniaturer. Ethvert grafikprogram kan lave miniaturer. Og det samme kan købeprogrammer til html-dokumenter (fx Dreamweaver) vist også.

Jeg har desværre ikke nogen let løsning til at få din menu til at opføre sig ordentlig. Menuen er lavet i en tabel og en tabel fylder det, den nu engang fylder, hvorfor den forsvinder ud af siden, hvis vinduet bliver for smalt. For at gøre menuen brugbar, skal du have lavet det, så der fremkommer en (grim) rullebjælke, når det sker. Men jeg aner ikke, hvordan du gør det.

Gør dig selv og firmaet en tjeneste og start forfra uden Frontpage. Du får aldrig et godt resultat ud af det program. I øjeblikket bruger siden både rammer og tabeller til layout - begge dele er stærkt forældede.

Ud over købeprogrammerne kan du også bruge et program som fx KompoZer - her skal du dog lave miniaturerne manuelt. Og for at få det bedste ud af det program (og andre moderne programmer) vil det være en rigtig god ide at sætte sig ind i brugen af css til layout i stedet for tabeller. Det vil gøre siderne mere tidsvarende, mere fleksible og nemmere at vedligeholde.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt