Baggrunde i meddelelser

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Baggrunde i meddelelser

Indlægaf Mejse » fre aug 07, 2009 9:54

Jeg er meget glad for Thunderbird. Jeg kunne godt tænke mig, at lave om på mine meddelelser (udseende). Jeg synes det er lidt kedeligt med en hvid baggrund.
Er det noget man kan? Jeg har prøvet at se i vejledningerne men har ikke kunne finde noget.

Hilsen Marianne :)
Mejse

Re: Baggrunde i meddelelser

Indlægaf Mejse » fre aug 07, 2009 10:22

Hej igen Kim

Jeg har funder noget som kan bruges i din vejledning nemmere brevpapir. Men når jeg vil installere ExternalTemplateLoader kommer denne meddelelse:
ExternalTemplateLoader 0.3.3.3 kunne ikke installeres da det ikke er kompatibel med Firefox 3.5.2. :(

Hvad kan der så gøres?

Mejse

Indlægaf Klattrup » fre aug 07, 2009 10:27

Højreklik på udvidelsen, og vælg "Gem link som"

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-udvidelser-installation.php (Kim : burde der ikke stå: Højreklik på knappen Download nu, i stedet for Klik på knappen Download nu)
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 07, 2009 11:50

Problemet er nok, at den pågældende udvidelse ikke ligger på Mozillas addonsite, men på programmørens site. Så vidt jeg husker, så er addon lavet, så det virker med et almindeligt klik.

Jeg ændrer lige lidt i teksten, så den også dækker de tilfælde, hvor et almindeligt klik ikke virker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Mejse » fre aug 07, 2009 12:30

Hej Kim

Det virker ikke via Firefox så jeg prøvede at åbne min Explore og downloaded udvigelsen den og det virkede.
Det gik helt godt :)

I din vejledning nemmere brevpapir henviser du til et hæfte, hvor det er beskrevet.
Hvor har jeg mulighed for at få fat i hæftet, og er der flere slags hæfter?

Hilsen Marianne :D
Mejse

Indlægaf Mejse » fre aug 07, 2009 12:52

Tusind tak!

Er bestilt. Glæder mig til at benytte hæftet.

God weekend

Hilsen Marianne
Mejse

Indlægaf linux-abc.dk » fre aug 07, 2009 13:58

Mejse skrev:Jeg er meget glad for Thunderbird. Jeg kunne godt tænke mig, at lave om på mine meddelelser (udseende). Jeg synes det er lidt kedeligt med en hvid baggrund.
Er det noget man kan? Jeg har prøvet at se i vejledningerne men har ikke kunne finde noget.

Jeg vil mene at du kan lave dine helt egne baggrunde. Du kan bruge et billede eller en tegning blot skal det være lysnet så meget at teksten du skriver oven i kan ses. Du kan også blot vælge baggrundsfarve.
Det gøres ved at oprette en ny meddelelse, placere cursoren i meddelelses-feltet, derefter i "Formater > Sidens farve og baggrund"
Ny meddelelse.jpg
Ny meddelelse.jpg (75.87 KiB) Vist 7514 gange

Sidefarver_og_baggrund.jpg
Sidefarver_og_baggrund.jpg (29.57 KiB) Vist 7511 gange

Et klik på firkanten efter "Baggrund for:" giver en farvepalet at vælge baggrundsfarve fra og "Vælg fil" giver mulighed for at indsætte et baggrundsbillede som alt efter størrelsen bliver gentaget x-antal gange.
Mailen så mig bekendt også nød til at blive sendt som HTML for at modtageren kan se andet end teksten

Min helt private mening er at jeg hellere vil have et flot designet visitkort under de mails jeg skriver end sætte en masse forstyrrende ind i mailen, men det er en smagssag :wink:
Senest rettet af linux-abc.dk fre aug 07, 2009 14:13, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 07, 2009 14:13

Jeg vil selvfølgelig gerne have, at der bliver solgt hæfter, men jeg vil lige gøre opmærksom på, at det er forældet. Lidt forældet, når det gælder Thunderbird-delen af hæftet og en del forældet, når det gælder Firefox-delen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Mejse » lør aug 08, 2009 12:53

Hej igen

Tusind tak for jeres hjælpe mht. brevpapir og bagrund. Nu har jeg skrevet vejledningen ud, som er skrevet her på siden.
Vil helt sikkert prøve det.
Du (linux-abc.dk) har ret i det kan være forstyrrende med en masse tingel tangel.
Det lyder rigtigt godt med visitkort, så det vil jeg prøve. Håber ikke det er for svært at lave :wink:
Skal jo lige lærer det hele.

Tak for din ærlighed Kim. Jeg har godt nok bestilt bogen men kan da sende den retur igen, hvis det er bedre at gå på nettet og finde vejledninger.

Hilsen Mejse
Mejse

Indlægaf linux-abc.dk » lør aug 08, 2009 13:13

Du kan lave visitkort i et tegneprogram og så er det programmet og din egen kreativitet der sætter grænserne :)

Afhængigt af smag og temperament vil jeg foreslå en størrelse på ca. 380 px i bredde og ca. 175 px i højden og så i jpeg format. God fornøjelse
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 08, 2009 13:16

Hæftet er skrevet til version 1.5 af såvel Firefox som Thunderbird. Af forståelige grunde forlangte forlaget i sin tid, at jeg ikke opdaterede siderne, så de blev nyere end hæftet.

Men da Firefox 3 udkom havde hæftet alligevel en del tid på bagen, så jeg fik lov at opdatere siderne. Firefox-siderne er opdaterede, så de handler om Firefox 3 (jeg skal lige have taget mig sammen og have opdateret dem til Firefox 3.5).

Thunderbird-siderne er dog ikke blevet opdateret endnu. De opdateres først, når Thunderbird 3 udsendes. Så i øjeblikket er hæftet bedre end hjemmesiden mht. Thunderbird [1] - begge er dog lettere forældet, eftersom de handler om Thunderbird 1.5, og Thunderbird 2 er den nyeste version.

Men forskellene mellem Thunderbird 1.5 og Thunderbird 2 er ikke voldsomme, så hvis man bare er opmærksom på, at nogle ting er anderledes, kan hæftet (eller hjemmesiden) sagtens bruges.

[1] Når hæftet er bedre end hjemmesiden, så er det fordi, der har været en professionel redaktør inde i billedet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Genvej Thunderbird og Firefox

Indlægaf Mejse » søn aug 09, 2009 14:10

Hej

Lige pludselig er ikonet (de originale) forsvundet på mine genveje til thunderbird og Firefox på skrivebordet.
Genvejen er der stadigvæk men det bare "en slags firkant med 6 små firkanter" i stedet for.
Hvad kan der være galt, og hvad skal jeg gøre for at få de rigtige ikoner igen?
Er der nogen som ved det?

Hilsen Mejse
Mejse

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 09, 2009 14:46

Kan du stadig starte programmerne?

Hvis du stadig kan starte programmerne, er der sikkert gået kuk i Windows' ikoner. Der skulle være flere måder at løse det på, men jeg vil tro, at det nemmeste er at downloade og installere Firefox og Thunderbird igen. Du behøver ikke at afinstallere først, og alle dine data huskes.

Hvis en geninstallation ikke hjælper, skulle det være muligt at reparere ikonerne i Windows. Det kan jeg prøve at tjekke op på, hvis geninstallationen ikke gør nogen forskel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Mejse » søn aug 09, 2009 17:31

Hej Kim

Jeg har genistalleret programmerne, og ikoner er på plads. Dejligt at jeg ikke skulle afinstallere først da jeg har en del mails.
Tusind tak for hjælpen.

Hilsen Mejse
Mejse

Tilbage til Hjælp til alt