Upload af PDF

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Upload af PDF

Indlægaf Gæst-Jen » man jun 29, 2009 8:52

Jeg har forgæves prøvet at finde, på den ellers meget fine side om KomPozer, ud af hvordan jeg får lagt en PDF fil ind på min side som er bygget i Kompozer? Jeg vil bare gerne have en helt almindelig PDF fil lagt ind som folk så kan downloade til eget brug og denne må gerne åbne i et nyt vindue.

Nogen der kan hjælpe??

På forhånd tak :D
Gæst-Jen

Re: Upload af PDF

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 29, 2009 9:15

Du skal såmænd bare lave et link til pdf-filen, det kan bl.a. gøres således:

Skriv linkteksten, fx Download pdf, det ønskede sted på siden.
Markér teksten, og klik på knappen Link i værktøjslinjen.
Skriv adressen til pdf-filen i feltet Linkplacering, fx filnavn.pdf.

Husk, at der normalt skelnes mellem store og små bogstaver, og at du manuelt skal uploade pdf'en til webserveren.

Hvordan pdf'en præsenteres afhænger så af, hvilket program og opsætning den besøgende har. Nogle vil få vist den i et faneblad i browseren, andre vil få åbnet den i deres pdf-program.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst-Jen » man jun 29, 2009 9:41

Kim Ludvigsen skrev:Du skal såmænd bare lave et link til pdf-filen, det kan bl.a. gøres således:

Skriv linkteksten, fx Download pdf, det ønskede sted på siden.
Markér teksten, og klik på knappen Link i værktøjslinjen.
Skriv adressen til pdf-filen i feltet Linkplacering, fx filnavn.pdf.

Husk, at der normalt skelnes mellem store og små bogstaver, og at du manuelt skal uploade pdf'en til webserveren.

Ja se det er jo så lige dér jeg går i stå. For det var nøjagtigt hvad jeg gjorde, og har gjort igen nu. Men jeg kan stadigvæk ikke komme videre når jeg så tester linket (se evt. nederst på siden http://www.nekamo.dk/Produkter.html).

Jeg har lagt pdf´en direkte ind på ftp´en (ligesom jeg har lært at det er bedst at gøre med billederne hvis de skal vises i stedet for stole på de bliver uploadet sammen med siden). Er det mon dér jeg gør fejl?
Gæst-Jen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 29, 2009 9:55

Dit link linker til pdf-filen på din computer i stedet for på serveren.

I stedet for at finde pdf'en ved at klikke på mappeikonen, så skriv filnavnet manuelt. I dette tilfælde skal du altså skrive Productslist.pdf i feltet Linkplacering. Så vil det virke - filen er korrekt uploadet på serveren, så det er bare linket, der skal rettes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst-Jen » man jun 29, 2009 10:04

Dét virkede sørme!

1000 tak for den hurtige hjælp :D
Gæst-Jen

Tilbage til Hjælp til alt