Bevare styresystem efter sletning af hardisk

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Bevare styresystem efter sletning af hardisk

Indlægaf Lara » fre feb 13, 2009 22:05

Hej

Jeg skal sælge min PC og vil slette data vha Eraser. Det lykkedes mig ikke at lave en boot nuke disk gennem selve programmet, men jeg fandt et link og hentede det direkte ned på min USB device. Når programmet nu effektivt har slettet alt, bevares styresystemet så i sidste ende (Windows XP i mit tilfælde)?

Vh Lara
Lara

Re: Bevare styresystem efter sletning af hardisk

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 13, 2009 22:09

Nej, alt slettes. Windows eller et andet styresystem skal altså installeres igen bagefter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Lara » fre feb 13, 2009 23:46

Som hjælp til køberen, tænker jeg at vedlægge en CD med linux. Du har et link til download af dette under en anden tråd, men kan linux med sikkerhed anvendes på en Dell Dimension 9150? Kender du til et link, der både har linux og firefox?

Vh Lara
Lara

Indlægaf Lara » lør feb 14, 2009 0:24

Styresystemet er bevaret trods sletningen, hmm underligt???
Lara

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 14, 2009 2:31

Har du fået bootet computeren på USB'en? Du skal sikkert ind i computerens BIOS for at slå boot på USB til.

Hvis du ikke har fået vist dette skærmbillede, så har du ikke fået bootet korrekt:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools ... brugbootcd

Med hensyn til Linux, så vil jeg anbefale Ubuntu, hvor Firefox følger med. Og hvis du brænder en cd med Ubuntu, så kan du jo lige så godt også installere styresystemet. Det tager ikke andet end et kvarters tid, og så ved du jo også, om det kan køre på computeren.

Du kan hente Ubuntu her:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt