Problemer med høj summen fra subwoofer.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problemer med høj summen fra subwoofer.

Indlægaf KST » tors feb 05, 2009 7:59

Hej,

Har lige købt et sæt højtalere med subwoofer til min svigerfar.
Er dette sæt fra altec lansing http://www.alteclansing.com/index.php?file=north_product_detail&iproduct_id=vs4121blk

Problemet er at subwooferen står og summer forholdvis højt hvis man blot har tædt for lyden. De har nogle forskellige løsninger på altecs hjemmeside men intet af det synes at virke.
Min kone har samme sæt og de gør det også. Trode faktisk bare det var hendes comp. der var skyld i det. Men nu kan jeg jo fornemme at det er et gennerelt problem man skal have løst.

Håbede på nogen måske have erfaring med det herinde?

Mvh
Klaus
KST

Re: Problemer med høj summen fra subwoofer.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 05, 2009 23:30

Der er ikke andre, der har svaret, så jeg prøver lige, selvom jeg ikke er så skrap til hardware.

De fleste tilfælde med summen skyldes vist en løs forbindelse, så tjek, at subwooferens stik er skubbet helt ind i computeren og ikek sidder løst.

Lydstyrken kan også have betydning, så prøv at skrue ned på højtalerne, så der fx kun er skruet halvt op for lydstyrken. Du kan så regulere lydstyrken fra styresystemet, hvis det ikke er højt nok.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt