net problemer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

net problemer

Indlægaf mox65 » man jan 26, 2009 17:00

Hej Kim.
Min XP pro Media center edition 2005 er sat op til at køre WPA-krypteret trådløst via Linksys WTR54GL router. Efter en tid med dårlig forbindelse fra udbyderen, er jeg i min iver måske kommet til at pille i opsætningen. Der er nu dukket en ekstra internetforbindelse op, som ikke har været der før, men deaktiverer jeg den kan jeg ikke komme på nettet. (Kan heller ikke slette den, da muligheden ikke findes i h-kliks menuen) Desuden er jeg lidt bekymret over at der sendes og modtages temmelig mange pakker, selvom jeg ikke surfer. Sønnen spiller noget online spil (counter strike med steam) på en bærbar som også er tilsluttet det trådløse og her er der ikke den ekstra forbindelse. Er det noget af det der sender pakker, selvom hans pc er slukket? Har Avast, Spybot, Zonealarm og AdAware, men de har ikke fundet noget giftigt. Har prøvet at sætte routeren op på ny, men denne internetforbindelse dukker bare op igen, og det trådløse virker ikke med den deaktiveret. Ville have oploadet et pic, men ka skutte find u a det...

Skal denne broforbindelse være der og skal jeg være bekymret over pakkerne? Kan denne gateway evt. fjernes ?
Håber du kan hjælpe.
Mvh. Mox65
mox65

Geografisk sted: Fyn

Re: net problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 27, 2009 12:25

Jeg har ikke ret meget styr på netværk i Windows, og slet ikke trådløse netværk, så jeg kan ikke hjælpe. Hvis andre skal kunne hjælpe, skal du nok fortælle lidt mere, fx hvilke netforbindelser du kan se (hvad hedder de)?

Fortæl også, hvad du mener med "mange pakker". Der vil altid være trafik mellem computeren og routeren, også selvom du ikke surfer.

Upload af billede:
Under det felt, hvor du skriver indlæg har du to faneblade, klik på Upload af vedhæftede filer. Klik på Gennemse, find og vælg filen, og klik derefter på Tilføj filen. Du vil nu få vist to nye knapper under feltet Filkommentar (som du ikke skal skrive noget i) - klik på knappen Placér inline.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mox65 » ons jan 28, 2009 22:14

Det er da i orden, man kan jo ikke være super til det hele.

Pakketransporten er efter denne nye forbindelse er dukket op, blevet 100 doblet. Når pc'en har været startet op i 5 min. er der sendt og modtaget 30000 pakker. Vel og mærke uden at jeg har haft startet nettet.
Men jeg må have pillet i et eller andet, for denne internet gateway er lige som en slags broforbindelse der pludselig er dukket op ud af det blå.
Nå, men jeg lukker her og prøve at finde hjælp et andet sted.
Tak for hjælpen anyway.
mox65

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf mox65(Update) » tirs feb 03, 2009 20:27

Til orientering om løsning af mit problem.
Fandt via Spywarefri's forumhjælp ud af at denne "gateway" var opstået gennem installering af et fildelings program. Som sådan ikke skadeligt, men alligevel ret belastende, at der blev sendt og modtaget pakker uden jeg egentlig var tilsluttet noget. Efter afinstal. kører alt atter normalt.
PS. Har efterhånden lært at sætte netværk og router op :lol:
mox65(Update)

Tilbage til Hjælp til alt