Bør man Up-Date BIOS ?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Bør man Up-Date BIOS ?

Indlægaf Jørn » søn jan 25, 2009 5:29

Hej Ludvigs Hjørne !
:wink:
Jeg har en Bærbar Packard Bell, som lige er (gen)-installeret. På Packard Bells Hjemmeside kunne man downloade en "BIOS-UP-Date-Disk" (Netop til den rette version : *Min*

Bør man Up-date BIOS ? - PCen er, som sagt lige blevet gen-installeret (i går)

Ja, hvad sker der egentlig, når man Up-Dater BIOS ????

Med Venlig Hilsen Jørn
Jørn

Geografisk sted: København N

Re: Bør man Up-Date BIOS ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 25, 2009 10:01

Jørn skrev:Bør man Up-date BIOS ? - PCen er, som sagt lige blevet gen-installeret (i går)

BIOS har ikke noget med selve styresystemet at gøre, det er et lag, der ligger mellem styresystemet og hardwaren. Det har derfor ingen betydning, om dit styresystem er geninstalleret eller ej.

Jørn skrev:Ja, hvad sker der egentlig, når man Up-Dater BIOS ????

Opdateringen kan bl.a. rette fejl eller tilføje nye funktioner. Jeg må indrømme, at det er yderst sjældent, at jeg har opdateret BIOS på mine computere. Måske andre har større erfaring på området og har erfaringer med, hvilke forskelle det kan gøre i praksis.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Bør man Up-Date BIOS ?

Indlægaf Jørn » søn jan 25, 2009 11:17

Tak Kim Ludvigsen !

Ja, jeg vil jo ikke Up-Date noget, hvis det ikke er nødvendigt. For der er (mig bekendt) ingen mærkbare fejl på maskinen

Det var der heller ikke, da jeg (gen) installerede - Det der kun fordi jeg ville have et "rent" system

Tænkte blot, at det måske var gavnligt, når nu Packard Bell havde der dér CD skive til downloading

Med Venlig Hilsen Jørn & Fortsat God Søndag ...
Jørn

Geografisk sted: København N

Tilbage til Hjælp til alt