fpt filer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

fpt filer

Indlægaf sarahh » søn aug 17, 2008 22:02

Hej, jeg har købet en ny computer, hvor Vista og drivere lå på computeren. jeg skulle selv lave 1 backup på 3 stk. dvd, filerne på de 3 dvd er fpt filer, hvordan får jeg konverteret dem. Jeg vil bruge xp på computeren i stedet for Vista og derfor skal jeg bruge de forskellige drivere, så jeg kan installere dem under XP
På forhånd tak
Mvh. Leo
sarahh

Re: fpt filer

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 17, 2008 22:10

sarahh skrev:så jeg kan installere dem under Vista.

Du mener under XP?

Drivere laves til specifikke styresystemer, så du kan langt fra være sikker på, at en driver til Vista vil virke i XP. Du skal nok i stedet hente de nødvendige drivere på producentens hjemmeside - eller håbe, at de medfølgende drivere i XP kan bruges.

Og i den forbindelse skal du være opmærksom på, hvilken XP du installerer. Din nye computer bruger sikkert SATA-harddiske, og de er ikke understøttet i den oprindelige XP. Så vidt jeg husker, skal du have XP med Service pack 2, før SATA-diske er understøttet.

Hvis din XP ikke understøtter SATA-diske, skal du indlæse driveren fra en cd under installationen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt