Ingen lyd,ej heller systemlyde

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ingen lyd,ej heller systemlyde

Indlægaf anne marie hamley » ons jun 18, 2008 9:12

Hej Ludvig.

Nu må jeg opgive, og så henvende mig til dig. :(

Jeg har geninstalleret mit Windows XP..og så er der selvfølgelig ikke nogen lyd.
Mine højtalere summer, når jeg skruer op.Der er ingen disk med til disse.
Jeg har været inde i lyde og enheder..kan ikke stille på noget som helst.
I Volume control. kan jeg se, at markeringerne i de grønne balancepile er matte(i Pc-højtalere og Mikrofon). Og alle flueben er væk(slå alt fra).
På mig virker det sådan, at det bare er et lille trix, der skal til, for at der kommer lyd.
Håber,at du kan hjælpe :) PS. der er heller ikke systemlyde.
mvh anne marie hamley

[/i]
tottemand
anne marie hamley

Geografisk sted: Grenå

Re: Ingen lyd,ej heller systemlyde

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 18, 2008 10:17

Du mangler sikkert at installere en driver til lydkortet. Fulgte der ikke en eller flere cd'er med computeren? Lyddriveren ligger ofte på en cd sammen med drivere til bundkort, netkort m.m.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Ingen lyd,ej heller systemlyde

Indlægaf anne marie hamley » ons jun 18, 2008 18:02

Kim Ludvigsen skrev:Du mangler sikkert at installere en driver til lydkortet. Fulgte der ikke en eller flere cd'er med computeren? Lyddriveren ligger ofte på en cd sammen med drivere til bundkort, netkort m.m.

Hej.

Nej jeg har kun den diskette,hvor XP-programmet er.
Jeg har jo engang fø været ude for det her problem , og da der lige pludselig kom lyd, blev jeg helt forskrækket...for jeg vidste ikke hvad jeg havde gjort, for at dette skulle ske.
Så jeg er lidt, om ikke meget..lost!
mvh anne marie hamley :(
tottemand
anne marie hamley

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 18, 2008 18:23

Prøv at tjekke om lyddriveren er ok i Enhedshåndteringen:

Højreklik på Denne computer= Administrer => markér Enhedshåndtering i oversigten til venstre => klik på plusset ud for Enheder til lyd video og spil => er der udråbstegn ud for nogen af enhederne?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf anne marie hamley » ons jun 18, 2008 19:23

Kim Ludvigsen skrev:Prøv at tjekke om lyddriveren er ok i Enhedshåndteringen:

Højreklik på Denne computer= Administrer => markér Enhedshåndtering i oversigten til venstre => klik på plusset ud for Enheder til lyd video og spil => er der udråbstegn ud for nogen af enhederne?

Hej.

Ja der er udråbstegn ud forSCSI-controller.
mvh a.m.hamley
tottemand
anne marie hamley

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 18, 2008 19:43

anne marie hamley skrev:Ja der er udråbstegn ud forSCSI-controller.
mvh a.m.hamley

Den har ingen betydning her, det er kun enhederne under Enheder til lyd video og spil, der er interessante.

Forresten, har du prøvet at afspille lyd med Windows Media Player? Der følger nogle lydprøver med i Windows, som du kan prøve at afspille.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf anne marie hamley » tors jun 19, 2008 7:46

Kim Ludvigsen skrev:
anne marie hamley skrev:Ja der er udråbstegn ud forSCSI-controller.
mvh a.m.hamley

Den har ingen betydning her, det er kun enhederne under Enheder til lyd video og spil, der er interessante.

Forresten, har du prøvet at afspille lyd med Windows Media Player? Der følger nogle lydprøver med i Windows, som du kan prøve at afspille.

Hej.

nej der kommer heller ingen lyd i Windows medie Player.

Du nævner lydprøver? Det er jeg ikke bekendt med. Og jeg kan ikke se, at der nogle muligheder Medie Player, som jeg kan teste.

mvh a.m.hamley
tottemand
anne marie hamley

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 19, 2008 9:14

Start-knappen => Dokumenter => Musik => Musikeksempler
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf anne marie hamley » tors jun 19, 2008 18:39

Kim Ludvigsen skrev:Start-knappen => Dokumenter => Musik => Musikeksempler
Hej...Nej , der kommer slet ingen reaktion når jeg trykker afspil... selv i medie player ragerer lyden heller ikke., men pilen i bunden kører, når jeg trykker på play...but no sound..

SÅÅÅ hva´nu søde ?
mvh
am hamley
tottemand
anne marie hamley

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 19, 2008 19:19

Lad os tage de dumme muligheder først:

Ledningen fra højtalerne sidder ikke ordentlig i stikket i computeren.

Du har ikke skruet op - ok, det har du prøvet med støj til følge. Men prøv at skrue op, så du kan høre støjen og prøv så atter at spille lydeksemplerne.

Og så det måske mest sandsynlige:
Du mangler en lyddriver til dit lydkort.

Normalt følger den slags med computeren på en dvd eller diskette. Ellers skal man ind på producentens hjemmeside og finde en driver. Nu ved jeg ikke, hvor gammel din computer er, eller hvor du har købt den, men måske du kan få hjælp af forhandleren?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » fre jun 20, 2008 14:57

Jeg vil også komme med et forslag, prøv at hente SIW og i det kigge ved Hardware > Motherboard (eller på dansk Bundkort)
vælg så "Edit" og "Select all" og derefter "Edit" og "Copy"
bagefter sætter du så det kopierede ind i et svar her.

Grunden til mit forslag er at jeg har en formodning om at der er tale om et onboard-lydkort dvs. et lydkort der er indbygget i bundkortet og hvis man så på den måde ved hvilket bundkort der er i pc'en, vil det være muligt at finde en driver
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf anne marie hamley » fre jun 20, 2008 18:56

Klattrup skrev:Jeg vil også komme med et forslag, prøv at hente SIW og i det kigge ved Hardware > Motherboard (eller på dansk Bundkort)
vælg så "Edit" og "Select all" og derefter "Edit" og "Copy"
bagefter sætter du så det kopierede ind i et svar her.

Grunden til mit forslag er at jeg har en formodning om at der er tale om et onboard-lydkort dvs. et lydkort der er indbygget i bundkortet og hvis man så på den måde ved hvilket bundkort der er i pc'en, vil det være muligt at finde en driver

Hej. Ja jeg kan godt komme så langt, som at trykke på bundkort, men kan ikke se nogen steder der står`"Edit" eller Select all, osv. Eller er det mig der er blind...jeg ved ikke hvor jeg skal trykke :oops:

mvh a.m.hamley

PS.
Jeg har prøvet at skrue op for højtalerne, samtid, med at der afspilles...no sound
tottemand
anne marie hamley

Indlægaf Klattrup » fre jun 20, 2008 19:23

Det var selvfølgelig mig der sad ved en engelsk version af programmet, i den danske version hedder det "Rediger" og Vælg alt"
derefter "Rediger" og "kopier"
og så i et svar "Sæt ind"
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf anne marie hamley » lør jun 21, 2008 8:58

Klattrup skrev:Det var selvfølgelig mig der sad ved en engelsk version af programmet, i den danske version hedder det "Rediger" og Vælg alt"
derefter "Rediger" og "kopier"
og så i et svar "Sæt ind"

Ok, men jeg kan kun se i :rediger, at der står: Marker alt, eller:Søg på denne side, og det sker der ikke rigtigt noget ved.
mvh a.m.hamley.

PS. Det er nok mig,der ikke forstår det du mener jeg skal gøre, med at kopiere i et svar ? :?
tottemand
anne marie hamley

Indlægaf Karl Erik » lør jun 21, 2008 15:47

I feltet med alle oplysningerne skal du højreklikke > "Vælg alle" > højreklikke > "Kopier". I stedet for at højreklikke kan du også bruge menupunktet der hedder "Rediger", som Klattrup skriver.

Bagefter går du ind her i forummet her og skriver et svar, hvor du højreklikker og trykker "Sæt ind".
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Næste

Tilbage til Hjælp til alt