mærkelig pop up i IE8

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

mærkelig pop up i IE8

Indlægaf _val » fre nov 13, 2009 7:44

Jeg har IE8 med Google toolbar installeret.
Når jeg på en tilfældig hjemmeside holder musen stille over et ord, så popper der et lille rektangel op med et lille forstørrelsesglas hvor der er et "A" i glasset.
Ved siden af står ordet jeg peger på.
Hvis det er et engelsk ord får jeg flere forslag til hvad ordet hedder på spansk.
Jeg har ikke brug for dette, men kan ikke hitte ud af hvor jeg slår denne funktion fra.
_val

Re: mærkelig pop up i IE8

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 13, 2009 7:54

Jeg bruger ikke selv Google Toolbar, men du skal nok ind toolbarens indstillinger. Led efter noget med "translate" og slå det så fra.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf _val » fre nov 13, 2009 8:13

Kim Ludvigsen skrev:Jeg bruger ikke selv Google Toolbar, men du skal nok ind toolbarens indstillinger. Led efter noget med "translate" og slå det så fra.

Det er slået fra.
Jeg er heller ikke sikker på det er Google, der forårsager denne popup.
Det "sjove" er at den giver forslag til hvad ordet hedder på spansk.
_val

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 13, 2009 11:42

Du kan prøve at deaktivere Google Toolbar. Så kan du se, om det er den, der forårsager oversættelsen, eller om du skal lede efter en anden årsag.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf _val » fre nov 13, 2009 12:57

Kim Ludvigsen skrev:Du kan prøve at deaktivere Google Toolbar. Så kan du se, om det er den, der forårsager oversættelsen, eller om du skal lede efter en anden årsag.

Fandt det.
Det er Google toolbar.
"oversæt" var deaktiveret.
Men når den er aktiveret, så kan man redigere i funktionerne for oversæt.
Der var et flueben i oversæt til spansk.
Så selvom hovedfuntionen "oversæt" er deaktiveret, så fortsætter "underfunktionerne" med at være aktive, hvis de har et flueben.
_val

Tilbage til Hjælp til alt