Kalde en kode i et PHP script? (LØST)

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kalde en kode i et PHP script? (LØST)

Indlægaf raptus3670 » man okt 26, 2009 11:40

Hej

Da jeg ikke ved i hvilket forum jeg skal stille mit spørgsmål, så prøver jeg her i Ludvigs hjørne hvor jeg tidlige har fået god hjælp.

Spørgsmålet:

Jeg har en hjemmeside http://www.webradioen.dk hvor jeg bruger Livecounter (live statistik) og som jeg er utrolig glad for at bruge.

Nu har jeg så fået den ide, at jeg inde på min side vil have vist sidens aktuelle besøgende -det vil sige, dem der er inde på siden her og nu!

Jeg har på livecounters hjemmeside fundet noget API hvor jeg kan trække forskellige data ud og disse data har jeg så tilpasset, så den kun viser sidens online brugere.

Disse data har jeg så gemt i en fil som jeg kalder "online.php" og denne fil har jeg så overført til roden på mit webhotel.

Nu ville jeg lave det således, at jeg inde på min hjemmeside (CMS) skal kunne lave et "kald" der hvor jeg vil have tælleren på sidens online brugere placeret.

Og det er denne stump kode som jeg ikke kan finde ud af at lave!. Jeg kan sagtens få hele siden at se, men det er jo ikke særlig - når jeg KUN vil have online tælleren vist på min hjemmeside.

Her er indholdet i filen "online.php".
Kode: Vælg alt
<html>

<body>

<?php

)
);
$livecoutner_data = @file_get_contents('http://www.livecounter.dk/api/api.php?id=4342', 0, $livecounter_timeout);
$livecoutner_data = explode(',', $livecoutner_data);

echo 'Antal online: '.$livecoutner_data['0'].'<br />';

?>

</body>

</html>

Håber der er en der kan hjælpe mig lidt videre :D

Mv
Anders Pedersen
Senest rettet af raptus3670 tirs okt 27, 2009 4:03, rettet i alt 1 gang.
Mv
Anders Pedersen
raptus3670

Re: Kalde en kode i et PHP script?

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 26, 2009 17:10

Det vil sige, at du får vist den ønskede oplysning på siden?

Du skal så blot bruge nedenstående kode der, hvor du vil have oplysningen indsat på den anden side . og så det vigtige: du skal omdøbe html-filen til at have filtypen php. Altså i stedet for fx index.html, skal siden hedde index.php.

Kode: Vælg alt
<?php
$livecoutner_data = @file_get_contents('http://www.livecounter.dk/api/api.php?id=4342', 0, $livecounter_timeout);
$livecoutner_data = explode(',', $livecoutner_data);

echo 'Antal online: '.$livecoutner_data['0'].'';
?>
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Kalde en kode i et PHP script? (LØST)

Indlægaf raptus3670 » tirs okt 27, 2009 4:04

Hej Kim

Tusinde tak for din hjælp!

Jeg havde prøvet bare at sætte den stump kode ind, men jeg havde IKKE lavet siden om til PHP den var HTML.

Det virker nu som jeg gerne vil have det til :) .

Mv
Anders
Mv
Anders Pedersen
raptus3670

Tilbage til Hjælp til alt