Usb pen

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Usb pen

Indlægaf Arrebo » man maj 25, 2009 16:46

Jeg har lørdag købt en USB Pen (Pl@zir USB Alu Drive. (8 Giga bit)) hos Aldi (Løkken),vel hjemkommet til Viborg virker pennen ikke, jeg kan ganske enkelt ikke se at den er sat i computeren, den findes ikke i stifinderen, af og til kommer der dog en besked om at jeg skal formatere enheden når jeg forsøger at gøre dette lukker drev I som den tilsyneladende hedder, hvad gør jeg, smider pennen væk og ærgrer mig,100 kr tabt ? eller er der et lyst hoved, der har en ide. Jeg vil gøre opmærksom på at jeg har to andre penne der virker upåklageligt. Da jeg slet ikke har forstand på de ædlere dele af en computer vil jeg meget gerne have svar som selv Maren i kæret kan finde ud af!
Venlig Hilsen Jens
Arrebo

Re: Usb pen

Indlægaf Jan Krag » man maj 25, 2009 19:13

Hej
Du kan sætte enheden i USB-stikket, og så genstarte computeren, Windows installerer enheder under opstarten, måske er enheden der, når computeren er kørende igen.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Arrebo » tirs maj 26, 2009 8:08

Jan Krag skrev:Hej
Du kan sætte enheden i USB-stikket, og så genstarte computeren, Windows installerer enheder under opstarten, måske er enheden der, når computeren er kørende igen.

Tak for dit svar, det hjalp desværre ikke.Der popper en besked op om at jeg skal formatere pennen, men når jeg forsøger dette forsvinder Drev L og der er intet drev, jeg har Windows Vista. Vil lige gøre opmærksom på at pennen virker på fremmed computer.
Venligst Jens
Arrebo

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » tirs maj 26, 2009 17:57

Hej Arrebo

Har du prøvet alle usb stikkene i din pc, de kan godt virke lidt forskelligt.

Jeg mener det samme gælder for en usb pen som for anden hardwear.
Hvis der ikke følger en driver med hardwearen, installerer Vista automatisk en standarddriver.
Hvis den ikke virker, skal man ind på producentens hjemmeside og finde en driver der.
Hvor du så skal placerer driveren, skal du spørge en der ved mere om Vista.
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Geografisk sted: Nakskov

Indlægaf Jan Krag » tirs maj 26, 2009 19:11

Hej
Du kan prøve, at finde den i diskhåndtering, Windows kan ikke se den,før den er formateret med et filsystem, som Windows kender.
Start-menuen - Kontrolpanel - Administration - Computeradministration - Diskhåndtering
Der skal den helst være, og der kan du så formatere den til NTFS-filsystemet.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Arrebo » tors maj 28, 2009 8:03

Jan Krag skrev:Hej
Du kan prøve, at finde den i diskhåndtering, Windows kan ikke se den,før den er formateret med et filsystem, som Windows kender.
Start-menuen - Kontrolpanel - Administration - Computeradministration - Diskhåndtering
Der skal den helst være, og der kan du så formatere den til NTFS-filsystemet.

Tak for svaret,det hjalp dog ikke, jeg har for første gang været inde i de ædlere dele af min computer og fandt alt hvad du skrev om, af og til popper drevet op, når jeg prøver at formatere drevet forsvinder det igen, det er tilsyneladende Fat 32, skal jeg finde en driver til pennen og hvor gør jeg det?
Hvis ikke jeg opnår et resultat nu, lover jeg det er sidste gang jeg generer jer. Men tak for ulejligheden, det er rart der er uselviske mennesker til.
Venlig hilsen Jens
Arrebo

Indlægaf Jan Krag » tors maj 28, 2009 10:14

Hej
Jeg er løbet tør for ideer. Du kan prøve et andet USB-stik, og du kan prøve, at finde den i Windows-stifinder: Højreklik på Denne computer - vælg stifinder og se om den er med der - måske som drev L
Det kræver jo, at enheden er sat i USB-stikket imens
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » tors maj 28, 2009 19:45

Hvis du har en usb forlænger/fordeler med en boks og flere hun stik , har den en indbygget driver i boksen.
Min forlængere på 15 cm og boks med 4 hunstik, har også flere dioder der lyser i boksen.
På den måde fik jeg et diskount trådløst taltastatur og mus til at virke.
Bjarne Krogh Hansen
Brugeravatar
Bjarne Krogh Hansen

Geografisk sted: Nakskov

Indlægaf Gæst » tors jun 11, 2009 11:08

Bjarne Krogh Hansen skrev:Hvis du har en usb forlænger/fordeler med en boks og flere hun stik , har den en indbygget driver i boksen.
Min forlængere på 15 cm og boks med 4 hunstik, har også flere dioder der lyser i boksen.
På den måde fik jeg et diskount trådløst taltastatur og mus til at virke.

I anden anledning kørte jeg computeren i fejlsikret tilstand, og så kunne jeg bruge min usb, formaterede den og hurra nu burde den virke, men efter genstart var problemet stadig det samme, virker på andre computere! Penne er på vej i papirkurven. tak for al hjælp. Jens G
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 11, 2009 11:34

Har du prøvet, om den kan bruges efter formateringen, hvis du starter i fejlsikret tilstand? Prøv evt. at gemme lidt data på den i fejlsikret tilstand, og tjek så, om du kan få adgang til pen'en og dens data i almindelig tilstand.

Hvis alt virker i fejlsikret tilstand, og du stadig ikke kan få adgang i almindelig tilstand, så har du et program, som ligger og spærrer - måske et sikkerhedsprogram af en art. Det er sandsynligvis ikke noget, der er en del af Windows, men et selvstændigt program.

Hvis det er et program, der ligger og driller, hjælper det ikke at smide pen'en ud - det vil være det samme problem med alle andre penne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt