Hjemmesideproblem

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hjemmesideproblem

Indlægaf bornbent » man maj 04, 2009 23:46

Hej - jeg har fået problemer med min hjemmeside www.humledal.dk. Taster man adressen ind i Firefox mødes man af et Google-skilt, der fortæller, at hjemmesiden kan/vil forårsage skader på ens computer, hvis man ikke skyndsomst forlader stedet. Taster man i stedet adressen i IE sker der ikke andet end, at man kommer ind på siden.
Ligeledes er alle søgninger i Google på søgeord, der relaterer til hjemmesiden forsynet med underskriften: Dette websted kan beskadige din computer.
Nogen hjælp via Googles webmasterværktøjer synes jeg ikke rigtig, jeg har kunnet få. Et forsøg på at få revurderet siden afsendt 30/4 er stadig ikke besvaret.
Da mit hidtidige webhotel var nævnt i en af rapporterne, tog jeg det lidt besværlige skridt og skiftede udbyder. Siden står dd i Googles rapporter stadig som hosted hos den tidligere udbyder.
Jeg har testet hjemmesiden hos Symantec og fået melding om, at den er helt clean.
Er der nogen, der har erfaring med det her? Og er der nogen der nogen forslag til hvordan jeg slipper ud af Googles klør?
med venlig hilsen
Bent
bornbent

Re: Hjemmesideproblem

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 05, 2009 0:51

Jeg tror ikke, der er andet at gøre end at vente på, at Google atter får tjekket sitet.

Har du selv tjekket, at der ikke er tilføjet uønsket kode på siderne?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bornbent » tirs maj 05, 2009 15:49

Hej Kim
Ja jeg mener jeg har tjekket siden - så godt man (jeg) nu kan.

Synes bare (også) det er lidt aparte, at siden opfører sig forskelligt i hhv Firefox og Explorer.
Har du - eller andre hørt om lignende tilfælde tidligere eller stødt på meddelelsen om at "denne side kan skade din computer" i Google. Jeg synes ikke selv, jeg nogensinde tidligere har set denne meddelelse.
mvh
Bent
bornbent

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 05, 2009 16:42

Det er ikke siden som sådan, der opfører sig forskelligt. Både Internet Explorer (7 og nyere) og Firefox har indbygget en beskyttelse mod slemme sider. Forskellen, du oplever, skyldes, at beskyttelsen i Firefox aktiveres, mens beskyttelsen i Internet Explorer ikke aktiveres.

Det er svært at sige, om det er Firefox' beskyttelse, der tager fejl, eller om Internet Explorer er for sløv.

Firefox' beskyttelse laves i samarbejde med Google, hvorfor det er Google, der skal gentjekke, om siderne stadig er farlige. Og hvis du ikke har ændret noget i siderne, andet end at flytte dem til en anden server, så risikerer du, at Google stadig mener, de er farlige.

Det farlige kan bestå i, at en hacker har haft adgang til den gamle server, og der har indsat farlig kode i dine sider. Eller hvis du har reklamer på siderne, så kan den farlige kode være indsat i dem, hvilket typisk kan gøres uden at siden hackes. Men som sagt kan det også være Google/Firefox, der har lavet en fejl.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bornbent » ons maj 06, 2009 1:08

Hej igen Kim
Tak for svaret. Så fik jeg en forklaring på forskellen mellem de to browsere.
Så er der bare spørgsmålet, om der et eller andet sted ligger noget snavs.
Jeg har - som nævnt tidligere - tjekket html-koderne på siden meeen, da noget udefrakommende jo også vil ligge som html-koder, hvad gør man så?
Jeg har overvejet at prøve at lægge hele siden over i Kompozer og prøve at lade den kontrollere siden. Er det en vej frem?
Siden er lavet med NAMO's webeditor. Eller har du andre gode ideer til, hvad jeg kan gøre for at sikre, at der ikke er noget, som jeg ikke kan se. Gå alle html-koder igennem på knap 40 sider lyder som noget af et Sisyfus-job - lige som at lave hele siden igen fra bunden af.
Håber du har nogen gode ideer.

mvh
Bent
bornbent

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 06, 2009 2:36

KompoZer kan ikke tjekke siderne. Hvis der er snavs, ligger det sandsynligvis i form af JavaScripts, og dem rører KompoZer ikke ved.

Det er altså heller ikke alle koderne, du skal tjekke, hvis du gennemgår siderne manuelt, men blot de JavaScripts, du har på siderne.

Hvordan har du egentlig flyttet filerne fra det gamle webhotel til det nye? Hvis du har uploaded en lokal kopi fra din computer til det nye webhotel, så er risikoen for snavs måske lidt mindre end hvis du har downloadet filerne fra det gamle og derefter uploadet dem til det nye.

Du kan selvfølgelig også vælge ikke at gennemgå siderne manuelt og så vente og se, om Google stadig finder snavs. Problemet er bare, at hvis der er snavs, så vil det betyde, at du skal gennem en ny venteperiode.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bornbent » ons maj 06, 2009 16:22

Jeg var lige så fornuftig, som du siger og uploadede en lokal kopi til den nye server, netop for at undgå evt snavs på den gamle server.
Jeg har anmodet Google om ny vurdering (30/4) og igen dd. Siden har de sidst tjekket 27/4. Jeg har ikke fået nogen respons fra Google. Den nye udbyder (Surftown) bekræfter at jeg ligger hos dem lige som DK-Hostmaster har bekræftet flytningen.
Og så blot lige til sidst et enkelt spørgsmål. Der gives mulighed for upload af vedhæftede filer til dette forum, hvilken/hvilke filtyper handler det om? filtypen .doc kunne tilsyneladende ikke bruges.
Forleløbig tak for hjælpen Kim.
mvh
Bent
bornbent

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 06, 2009 18:30

Ok, så er der en god chance for at du ikke har fået skidt med over på den nye server.

Sidst jeg oprettede en ny hjemmeside, viste det sig, at den var sortlistet hos Google, fordi den tidligere ejer havde forsøgt at snyde søgemaskinen. Der skulle jeg også anmode Google om en genvurdering, og så vidt jeg husker, gik der 2-3 uger, før Google fjernede sortlistningen. Så du må nok bare prøve at være tålmodig.

Det er sikkert kun billedfiler, der kan uploades.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt