af Kim Ludvigsen » søn dec 28, 2008 18:15
Først en advarsel: Du vil genere en del mennesker.
Endnu en advarsel: Du risikerer, at siden ikke fungerer ordentligt.
Personligt så bryder jeg mig absolut ikke om sider, hvor jeg skal rulle inde på siden i stedet for at rulle, hvor jeg plejer. Jeg plejer kun at besøge den skags sider én gang. Og jeg ved, at mange andre har det på samme måde.
Der kan blive problemer med at udskrive en sådan side, fordi indhold, der er skjult i feltet, vist ikke bliver udskrevet.
Du er nødt til at lave feltet forholdsvis lavt, da det ellers bliver for højt for besøgende med en lav skærmopløsning (og så bliver det meget besværligt at rulle). Det vil omvendt genere dem med en høj opløsning, fordi feltet måske kun fylder en lille del af siden i stedet for at udnytte hele skærmhøjden.
Men det er nemt nok at lave, du skal bare i stilarket angive en "passende" højde på din content-boks, fx 300 px. Passende i gåseøjne, fordi, som nævnt ovenfor, så er passende for én besøgende ikke nødvendigvis passende for en anden besøgende.
Angivelsen af en lav højde vil deaktivere den almindelige rullebjælke. Det er muligt at slå den almindelige rullebjælke helt fra, men dels virker det ikke i alle programmer, og dels er det brugerens rullebjælke, den skal en hjemmeside holde sig fra. Så det vil jeg ikke hjælpe dig med.
Mvh.
Kim Ludvigsen