Simpleviewer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Simpleviewer

Indlægaf wolff » tors dec 04, 2008 9:21

Hej Ludvigs hjørne. :)

Da jeg sidder og arbejder med min egen private hjemmeside og undersøger nogle ting inde på Ludvigsens hjørne, får jeg øje på et emne der er oprettet for noget tid siden.

Jeg klikker mig derfor ind på http://kulturdagaarhus.dk, og kigger i deres galleri.

Her kommer mit spørgsmål så:

Hvordan får man uploaded det galleri (simpleviewer). Ved det er flash men jeg er rimlig grøn i det.
Håber at du/i vil hjælpe mig med at få det til at virke. Jeg bruger Kompozer til at lave min hjemmeside i, men har fået af vide at det ikke kan bruges til flash - kan man evt. bruge frontpage? Eller findes der et andet gratis program man kan bruge til dette?

På forhånd tak,

wolff
PFT.

Wolff
wolff

Re: Simpleviewer

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 05, 2008 13:52

wolff skrev:Da jeg sidder og arbejder med min egen private hjemmeside og undersøger nogle ting inde på Ludvigsens hjørne, får jeg øje på et emne der er oprettet for noget tid siden.

Hvis det har noget at gøre med dit spørgsmål: hvilket emne?

wolff skrev:Hvordan får man uploaded det galleri (simpleviewer). Ved det er flash men jeg er rimlig grøn i det.

Har du fået lavet galleriet med simpleviewer? I så fald kan du uploade det færdige resultat med et ftp-program eller et netværkssted, tjek evt. denne guide:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... .php#mappe

wolff skrev:Håber at du/i vil hjælpe mig med at få det til at virke. Jeg bruger Kompozer til at lave min hjemmeside i, men har fået af vide at det ikke kan bruges til flash - kan man evt. bruge frontpage? Eller findes der et andet gratis program man kan bruge til dette?

Du kan godt bruge KompoZer til at indsætte Flash i siden, men selve Flash'en skal laves med et specielt Flash-program.

I tilfældet med SimpleViewer skal du dog ikke indsætte Flash'en direkte. Den er lavet som en almindelig hjemmeside, så du skal blot have lavet et link som til enhver anden hjemmeside.

Altså:
1. Lav galleriet med SimpleViewer
2. Overfør galleriet med et ftp-program eller et netværkssted
3. Indsæt et link til galleriet i KompoZer

Fælder: Galleriet danner en række filer, du skal uploade. En af dem hedder sikkert index.html, og hvis du uploader den i den sædvanlige mappe på webhotellet, får du overskrevet din hjemmeside.

Du skal derfor enten omdøbe filen, eller oprette en undermappe på webhotellet, hvor galleriet placeres. Opret fx en mappe, du kalder galleri. Når du skal linke til galleriet i KompoZer, skal du i så fald angive linket som galleri/index.html eller evt. blot som galleri/.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt