Back-up med Paragon

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Back-up med Paragon

Indlægaf trampolind » søn apr 27, 2008 22:57

Jeg har foretaget en image back-up af min harddisk til en extern harddisk ved hjælp af programmet Paragon Drive backup. Da jeg som en test ville prøve at finde en fil for tilbageføring, havde jeg svært ved at finde den eksterne harddisk. Efter nogen søgen har jeg fundet ud af, at programmet siger, at harddisken ikke er formateret, og den viser en partition ID 0x0B FAT32, mens PC'ens harddisk viser 0x07 NTSF. Det forstår jeg ikke meget af. Den genererer ikke den originale filstruktur, men viser bare et antal pakkede filer.

Jeg har ikke meget fornemmelse af hvordan den eksterne harddisk er blevet formateret, og jeg har aldrig haft nogen problemer med normal kopiering frem og tilbage. Kun her hvor der sker en komprimering bliver jeg gjort opmærksom på dette.

Kan nogen hjælpe med at forklare forskellen på de to formateringer, og betyder det at min back-up ikke kan bruges?
Venlig hilsen
Jørgen
trampolind

Indlægaf Jan Krag » man apr 28, 2008 9:41

Hej
Det er Paragon Drive Backup, der har pakket filerne, så det der er vigtigt, er at Paragon kan læse filerne, ikke nødvendigvis at Windows kan læse det.
Det er også Paragon, der skal kunne gendanne fra kopien, men jeg kan ikke forklare forskellen. Paragon kan godt pakke på en måde som Windows ikke kan genkende.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Tilbage til Hjælp til alt