Hjälp ,, min pröver at overtage min pc når jeg er på

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hjälp ,, min pröver at overtage min pc når jeg er på

Indlægaf kjust » søn jan 25, 2015 20:39

Jeg har en sön på 49 som i sin ungdom var med i gruppen af anonyme hackere ,, hhan fortalte dengang at de primärt var ude efter systemer der körte for Stat og kommuner ,, selvom han siger at han har glemt det meste om pc'ere, så mä det väre Ham der pusler &/ spionerer i baggrunden ,, I dag på fb svävede et billede af ham hen over skärmen ,, Jeg tror bestemt at det var tilfäldigt ,, jeg lukkede straks pc'en !!!
Bortset fra en mail i 2012 har jeg ikke haft kontakt med ham i 10 år ,, hans sön på 19 provokerede jeg (helt bevidst) i går aftes ,, frygter at han ender som sin far

Jeg kan märke at pc'en til tider körer meget langsomt ,, at cursor (pilen) ofte roterer uden at göre noget
jeg tror han piller ved script-filerne når jeg er på fb
tidligere ~ dengang han oprettede et firma "Just Healing" trykkede jeg på "synes om" ,, I dag har jeg fjernet den godkendelse OG slettet et par linier i Script-filen der viser hovedsiden ,, Jeg ved ikke om DkT var klogt ,, for en sikkerheds skyld lukkede jeg af ,, slukkede al internet og rebootede igen
Facebook virker normal, men hvor länge ?

Jeg glemte at fortälle ,, Jeg installerede Malware free og körte en total scanning ,, loggen viser at der var 6 indträng (uönskede objecter) ,,nu i karantäne
derefter installerede jeg Malaware Chameleon 3.1.7 og scannede en gang til ,, denne gang var der 1 uönsket object

Er der mere jeg skal göre for at väre i Fred ???

Negativt eller positivt svar udbedes ,, Både fordi jeg gerne lärer af mine fejl men også fordi jeg gerne vil blive bedre

Kaspar Just

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
kjust

Re: Hjälp ,, min pröver at overtage min pc når jeg er på

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 26, 2015 2:27

Hej Kasper

Jeg kender ikke så meget til Facebook, så jeg ved ikke, hvad der skete med det svævende billede, men det lyder ikke umiddelbart som et resultat af en hacking - måske det er en almindelig funktion i Facebook?

De andre ting lyder helt normalt. Malware Free og andre lignende programmer finder typisk også ting som slet ikke er farlige. Nogle finder endda ting, som slet ikke er der, hvorefter de vil have penge for at fjerne de ikke-eksisterende farer. En langsom PC og en roterende pil kan også sagtens være helt normalt. Det kan være et program eller en Windows-tjeneste, som kører i baggrunden, som er skyld i det.

Jeg tror, du roligt kan bruge din PC som normalt. Skulle du se det svævende billede igen, så prøv at lukke Facebook-siden for at se, om billedet så forsvinder. Dermed kan du se, om billedet er en del af Facebook, eller om noget andet laver det. Hvis det er en del af Facebook, skal du ikke være bange. Hvis billedet fortsat er der, efter du har lukket Facebook-siden, har du til gengæld grund til bekymring.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man jan 26, 2015 12:06

problemet löste jeg selv uforvarende, dengang jeg blev irriteret og fjernede et stykke (exekverende) script
fordi her til morgen var enhver forekomst af Healing grupper borte fra min facebook side
---
Et tillägs-spörgsmål om jeg må ,, Når jeg logger in her, så spekulerer jeg om de reklame-spots jeg ser, er ärlige progammer ??? altså når der står "helt gratis kan du rense din computer" ,, Kan jeg så väre sikker på at der iikke tilsidst vises en advarsel om at de sidste 2400 fejl i registerbasen kun kan slettes om jeg betaler tx. 40$ eller 39 euro ???

kaspar just
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 26, 2015 13:40

Reklamer er reklamer. Nogle kan du stole på, andre ikke - men selv de ærlige lover måske mere end de kan holde.

Når det gælder oprydningsprogrammer, er der ekstra grund til at være forsigtig. De fleste mennesker har slet ikke brug for oprydningsprogrammer, så generelt fraråder jeg den slags, medmindre man har problemer, og medmindre man ved, hvad man gør.

Og skulle man have brug for at få ryddet og, så findes der gratis programmer, der er ganske udmærkede.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt