køb af ny pc stationær

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

køb af ny pc stationær

Indlægaf pbjarne » man mar 28, 2011 11:06

HejKim.
Jeg er så fandens træt af min statioære pc og nu vil jeg sgu købe en ny, men hvad skal skal man købe ?
Jeg skriver og søger meget. Det jeg er plaget af er bla.a. for lidt virtuel hukommelse.
Hvad køber man ?
Mvh.
Bjarne.
pbjarne

Re: køb af ny pc stationær

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 28, 2011 11:30

Lad mig starte med din nuværende PC's problemer: Hvis problemet er for lidt virtuel hukommelse, så har du sikkert to problemer: for lidt RAM og for lidt plads på harddisken.

Hvis du har masser af plads på harddisken, kan sidstnævnte klares med en ændring af indstillingerne.

Sagt på en anden måde, hvis du ellers er tilfreds med computeren, og den ikke er alt for gammel, kan du sikkert løse problemet ved at købe lidt mere RAM til den. Men der er nogle men'er, som vi kan vende tilbage til, hvis du vil gå den vej.

Det er svært at anbefale en ny computer uden at vide mere om dine behov og hvad du har. Du kan starte med at fortælle lidt om din nuværende computer, fx hvor gammel den sådan cirka er. Hvilket styresystem du bruger, og hvor meget RAM du har i computeren. Hvis du bruger Windows, kan du finde oplysninger om styresystem og RAM således: højreklik på Denne computer => Egenskaber => fanen Generelt. Her kan du også finde oplysninger om processorens hastighed i Ghz, som det også kan være rart at vide.

Fortæl også, hvad du bruger computeren til udover at skrive og søge. Spiller du spil? Ser du film/TV på computeren? Hvilket program bruger du til at skrive?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt