Gratis Antivirus Programmer: Avast! - AVG

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Gratis Antivirus Programmer: Avast! - AVG

Indlægaf Berndt » tors maj 20, 2010 22:00

Jeg har i flere år kørt med programmet Avast! Free Antivirus. For et par dage siden kom der besked om, at min gratis periode ville udløbe om 13 dage. Jeg fortalte det til min PC leverandør, som foreslog at jeg afinstallerede Avast! og i stedet installerede AVG Free Antivirus, som skulle være blevet bedre. Det råd har jeg nu fulgt, og det virker tilsyneladende udmærket.
Men - men: hidtil var PC'en klar efter ca 50 sek.s opvarmning - Nu varer det godt 3 minutter :!: Hvad kan have forårsaget det?
Det irriterer mig, at der hele tiden er driftsforstyrrelser. Men da det jo er et gratis program, er det svært at reklamere.. Er der noget jeg kan frakoble, som er aldeles overflødigt :?: - og dermed få bragt booting'en ned på de 50 sek. igen :?:
På forhånd tak.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Gratis Antivirus Programmer: Avast! - AVG

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 20, 2010 22:11

AVG er mere ressource-krævende end avast!, men det burde ikke forøge boot-tiden så voldsomt. Måske noget andet driller?

Bortset fra det, så kan du sagtens fortsætte med at bruge avast!. Du skulle vist bare have hentet en ny licensnøgle. AVG er ikke bedre på dette punkt, begge vil gerne prøve at få brugerne til at opgradere til betalingsversionerne. Når der kommer en ny version af AVG, skal man således være meget vågen for at få hentet den gratis version i stedet for betalingsversionen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » fre maj 21, 2010 12:43

Hej Kim.

Tak for det hurtige svar.
Jeg har her i formiddag siddet og nørklet med AVG og det er vist lykkedes at få styr på opsætningen. Efter at have prøvet forskellige ting klikkede jeg på: User Interface -> Manage Schedule Scans -> Edit Scan Schedule -> Run a Specific Time Interval Tuesd. and Saturd. 11:oo -> Run on Computer Startup, if Task has been missed.
I hvert fald varer opvarmningen nu kun ca 1 min.
Så jeg tror, jeg vil beholde AVG Free. men man skal altså være opmærksom på de labyrinter man lokkes ind i.
Er det mon det med time interval tirsd. og lørdag kl 11:oo, som har forkortet bootingen?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 21, 2010 13:01

Jeg tør ikke sige det. Måske den tidligere er begyndt at scanne under opstarten, og at det så er det, der har forsinket opstarten.

Normalt er det rigeligt at scanne en gang om ugen. Scanningen er jo kun for at se, om noget er sluppet gennem den almindelige beskyttelse, hvor AVG hele tiden holder øje med computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » fre maj 21, 2010 15:30

Jeg har nu sat den til at scanne hver lørdag. Den er køreklar efter ca 1 min. så jeg kan kun være tilfreds nu.

Tak for hjælpen.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Berndt » ons jun 23, 2010 21:40

Jeg tager lige emnet op igen.
Kim skrev den 20. maj: "AVG er ikke bedre på dette punkt, begge vil gerne prøve at få brugerne til at opgradere til betalingsversionerne. Når der kommer en ny version af AVG, skal man således være meget vågen for at få hentet den gratis version i stedet for betalingsversionen".
Selv om jeg har valgt den gratis version, har jeg ca. en gang ugl. fået en besked fra AVG, som siger:
Upgrade Opportumity For AVG Free Users: Get Our Best Protection & Speed Up Your PC!
Jeg har hver gang klikket på Don't Upgrade og sendt beskeden "ud til højre", men lige meget hjælper det.
Kan man slippe af med denne forstyrrelse på en eller anden måde?
Mvh.
Berndt
Berndt

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne