Autoudfyld URL

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Autoudfyld URL

Indlægaf Kroll1 » søn mar 22, 2009 20:43

Hej.

Jeg har lige hentet IE8 og nu er der en funktion der er røget sig en tur!
Da jeg havde IE7, havde jeg på en eller anden måde fået den sat til, at hvis jeg i adresselinjen blot skrev f.eks. kimludvigsen og trykkede enter, så poppede Ludvigs Hjørne op (uden jeg behøvede at skrive hverken www eller .dk)

Jeg har IE8 på engelsk (så det hedder f.eks; tools og internet options)

(Kan det evt. være en funktion i min google toolbar)

På forhånd tak
Brian.
Kroll1

Re: Autoudfyld URL

Indlægaf Klattrup » søn mar 22, 2009 20:58

Du skal nok ind i det der svarer til billedet, men i stedet på dit "language" og sætte et flueben og skrive dk ved suffix

EasyCapture1.png
EasyCapture1.png (54.45 KiB) Vist 4063 gange
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kroll1 » søn mar 22, 2009 21:14

Hej klattrup.

Tak for at du gad kigge lidt på det, men det er ikke den funktion jeg leder efter.

Det er den funktion der automatisk tilføjer enten et; .dk eller et .com eller et .org når jeg leder efter en side der f.eks hedder blablabla.dk - pludderpladder.com eller ævlebævle.org. og hvor jeg kun behøver skrive enten blablabla - pludderpladder eller ævlebævle og intet andet for at finde siden!
Kroll1

Indlægaf Klattrup » søn mar 22, 2009 21:40

så må det være en google toolbar indstilling, jeg kender intet til den toolbar.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 22, 2009 22:31

Kroll1 skrev:Det er den funktion der automatisk tilføjer enten et; .dk eller et .com eller et .org når jeg leder efter en side der f.eks hedder blablabla.dk - pludderpladder.com eller ævlebævle.org. og hvor jeg kun behøver skrive enten blablabla - pludderpladder eller ævlebævle og intet andet for at finde siden!

Du mener, at den selv finder ud af, om der skal .dk, .com eller org. efter adressen? Det lyder som en meget intelligent funktion. Hvordan finder den ud af, om du vil ind på music.dk eller music.com?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kroll1 » man mar 23, 2009 7:18

Kim Ludvigsen skrev:
Du mener, at den selv finder ud af, om der skal .dk, .com eller org. efter adressen? Det lyder som en meget intelligent funktion. Hvordan finder den ud af, om du vil ind på music.dk eller music.com?

Den tager vidst nok .com først, hvis der både er en . com og en .dk. eller også tager den der hvor jeg oftest har været inde, jeg er ikke helt sikker.
Når jeg kommer fra arbejde vil jeg prøve at google lidt mere på det - når jeg finder ud af hvor funktionen ligger, kan jeg skrive om det her, det er en smart funktion, der vil være god at fortælle om, her i dette ganske gode hjørne af nettet :wink:
Kroll1

Indlægaf Kroll1 » man mar 23, 2009 18:18

Jeg fandt det - Det er en funktion i Google Toolbar der kun virker til IE, men det virker åbenbart ikke til IE8 - Håber snart de får det fikset, for det er dejligt nemt.
Se her: http://www.google.com/support/toolbar/b ... x=mi&hl=da
Kroll1

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne