Kompozer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kompozer

Indlægaf Svante » man aug 18, 2008 12:41

Det ser ud til at der ikke kommet nye versioner af Kompozer i et helt år.
Er projektet dødt?
Svante

Re: Kompozer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 18, 2008 13:49

Både og, det er i hvert fald gået i stå.

Oprindeligt hed programmet Nvu og blev udviklet af Daniel Glazman. Han mistede dog interessen for det, fordi den underliggende Mozilla-kode er "forældet". Det var temmelig uheldigt, fordi programmet indeholdt en lang række generende fejl.

Heldigvis er Nvu udsendt med fri kildekode, så ind på scenen trådte Fabien Cazenave, der har rettet en god del af fejlene i Nvu. På grund af mærkevarerettigheder kunne han ikke kalde programmet Nvu, så han kaldte sin fejlrettede version for KompoZer.

Fabien havde planer om også at rette de sidste problemer (i sitemanageren), men jeg ved, at han har været godt skuffet over, at næsten ingen har støttet udviklingen med penge. Så det er måske derfor, der ikke er sket noget i så lang tid.

Daniel Glazman har flere gange luftet planer om at lave en ny html-editor, der er baseret på den nyeste Mozilla-kode, men jeg ved ikke, om det nogensinde bliver til noget. Under alle omstændigheder, så virker KompoZer ganske udmærket, sådan som programmet er i dag.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Svante » man aug 18, 2008 14:27

Jeg synes, det stadig har for store mangler til at kunne være en erstatning for f.eks. Dreamweaver.
Findes der andre gode tilsvarende produkter til Linux?
Svante

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 18, 2008 17:44

Du skal huske, at KompoZer er gratis.

Nvu blev betalt af firmaet Linspire, netop for at der skulle være en html-editor til Linux. Så jeg tror ikke, der er andre programmer til Linux.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne