Screamer radio

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Screamer radio

Indlægaf JKJ » søn aug 10, 2008 10:09

Hej
Jeg har netop installeret Screamer Radio da jeg syntes det er alle tider, at kunne gemme nogle af de gode melodier man finder rundt på de forskellige radiostationer.

MEN, selv om jeg har fulgt vejledningen fra hjemmesiden nøje, får jeg ikke lagt mine optagelser ned på harddisken. Hvad kan der være galt?

Når jeg trykker på knappen Optag ændre den sig til OPTAG og i nederste venstre hjørne står der også at den optager, men den gemmer det altså ikke.

Er der hjælp at få?

Hilsen
Jørgen Jørgensen
JKJ

Re: Screamer radio

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 10, 2008 10:22

Der har været enkelte andre, der har oplevet, at optagelserne ikke gemmes i den optagemappe, der kan åbnes fra Screamer eller fra Screamers mappe i start-menuen.

Prøv at tjekke, om du har fået en ny mappe, der ligger som en undermappe til musikmappen i Dokumenter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jkj » søn aug 10, 2008 10:57

Hej
Jeg har undersøgt hele biblioteket og der er intet andet end de filer der høre til programmet, heller ikke under dokumenter.

Hvis jeg skal prøve at søge i hele disken, hvilken filnavn skal jeg søge efter? Jeg mener at have læst et eller andet sted, at optagelserne bliver gemt under radioens navn. :?

Hilsen
Jørgen Jørgensen
jkj

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 10, 2008 12:16

Optagelser gemmes i en mappe med stationens navn, og filnavnet vil vist være noget i stil med "kunstner-titel.mp3". Filnavnet afhænger dog af, om Screamer forstår radioens oplysninger.

Og det kan måske gøre en søgning lidt nemmere. Screamer forstår nemlig ikke DR's oplysninger, hvorfor optagelser herfra gemmes som "Untitled.mp3". Så prøv at optage fra en af DR's stationer, og brug så søgefunktionen i Windows til at søge efter Untitled.mp3.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jkj » søn aug 10, 2008 16:15

Hej igen igen
Nu har jeg forsøgt at optage fra DR og søgt på hele c-drevet efter "Untitled.mp3" men uden resultat.

Hilsen
Jørgen
jkj

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 10, 2008 18:09

Hvilket styresystem bruger du? Måske det kan have noget med brugerrettigheder at gøre, det kan måske give problemer i Vista.

Prøv at ændre optagemappen:
Indstillinger => Indstillinger => Recording => klik på knappen med de tre prikker => find mappen Dokumenter, og vælg den eller mappen Min musik => OK => OK => prøv atter at optage.

Og meld endelig tilbage. Hvis du bruger Vista, og dette er problemet, skal jeg have lavet lidt om på installationsfilen, næste gang, den skal opdateres.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jkj » søn aug 10, 2008 22:25

Hej igen igen igen
Jeg bruger Vista og dit forslag hjalp ikke.

Ked af det, men jeg er ved at være træt af Vista, da det giver mig mange problemer, men jeg orker ikke at skifte til andet styresystem, da jeg har opdaget de problemer jeg har overfor venner og bekendte når jeg benytter Open Office.

Hilsen
Jørgen Jørgensen
jkj

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 10, 2008 23:40

Jeg har desværre ikke et andet løsningsforslag, og jeg har ikke selv mulighed for at teste i Vista i øjeblikket.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » man aug 11, 2008 16:12

jkj skrev:..... søgt på hele c-drevet efter "Untitled.mp3" men uden resultat.

Hos mig har filerne også oplysninger om dato og tidspunkt i navnet. Prøv at søge på "*Untitled*.mp3".
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf jkj » tirs aug 12, 2008 12:42

Tak for et godt forslag, men ....... desværre, heller ikke det hjalp. Jeg må nok se i øjnene at det ikke bliver gemt.

Håber en venlig sjæl tænker på mig, når der er en løsning for Vista-brugere. :(

Hilsen
Jørgen
jkj

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør aug 23, 2008 18:41

Jeg har langt om længe fået min Vista op at køre igen, så jeg kunne tjekke.

Problemet skyldes som gættet problemer med brugerrettigheder. Hvis man slår brugerkontokontrol fra, virker det fint med at gemme i optagemappen, der ligger som en undermappe til selve programmet. Men med brugerkontokontrol slået til, får Screamer Radio ikke lov at gemme data der.

Løsningen er at gå ind i indstillingerne og vælge en anden placering til optagelser: Klik på menupunktet Indstillinger => Indstillinger => fanen Recording => klik på knappen med de tre prikker og vælg en af de tilladte mapper, fx Skrivebordet eller mappen Dokumenter.

Jeg ved ikke, hvorfor dette ikke virkede hos Jørgen, det virker helt fint her.

Jeg vil prøve at få placeret optagemappen et andet sted, næste gang jeg opdaterer Screamer Radio, så det også virker i Windows Vista.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hjælp » søn feb 22, 2009 13:18

hej, jeg vil spørge om du kan få screamer radio til at virke til risefm.dk???
hjælp

Indlægaf Klattrup » søn feb 22, 2009 13:24

Til risefm kan du bruge denne adresse http://91.121.17.224:8000/listen.pls
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf hjælp » søn feb 22, 2009 19:09

jeg mente til Screamer radio... det der er jo bare til vis jeg vil lytte til dem... jeg vil også optage fra dem
hjælp

Indlægaf hjælp » søn feb 22, 2009 19:12

fik ordnet det, så tak for hjælpen :)
hjælp

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne