firefox / faneblade

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

firefox / faneblade

Indlægaf hama » tors aug 07, 2008 19:12

hej Kim
tror lige det er dette jeg har ledt efter, men du skriver Med faneblade: Du finder en interessant overskrift, klikker på den med den midterste museknap (eller rullehjulet), finder den næste interessante overskrift, klikker på den med den midterste museknap osv. men min mus har kun en højre og venstre knap og hjulet er kun hjul, hvordan gør jeg så ??
hilsen
queen
hama

Re: firefox / faneblade

Indlægaf Klattrup » tors aug 07, 2008 19:18

Tryk på Ctrl-tasten samtidig med venstre musetast
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 07, 2008 19:48

Som Klattrup skriver, kan du bruge Ctrl-tasten. Men er du sikker på, at hjulet ikke kan trykkes ned og dermed bruges som en midterknap? Jeg kan ikke mindes at være stødt på en mus, hvor det ikke er tilfældet.

Noget helt andet er så, at ikke alle hjul er lige nemme at bruge som knap, så Ctrl-tasten kan sagtens være en bedre løsning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hama » tors aug 07, 2008 20:41

hej tak til begge
ja, kim man skal bare lægge kræfter i så virker hjulet, så nu har jeg to muligheder - hvor fornemt.
tusindetak
queen
hama

Indlægaf neriusaaq » lør aug 09, 2008 9:57

Hej.
Det var da et glimrende tip som jeg nu også er begyndt at bruge når jeg åbner mange mails og links.

Jeg opdagede også at når man holder ctrl nede og kører på hjulet, ændre man skriftstørrelse på skærmen - praktisk.

Venlig hilsen

Gerda
Venlig hilsen
Gerda
neriusaaq

Geografisk sted: Østgrønland

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne