Skabelon i Kompozer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skabelon i Kompozer

Indlægaf frientre » tors jul 03, 2008 13:41

Hejsa

Jeg har prøvet at lave en skabelon i kompozer, da jeg skal lave 6 ens sider på min hjemmeside, men med forskelligt indhold (overskrift, billeder og tekst).

Jeg kan ikke "få lov" til at genbruge skabelonen. Når jeg f. eks. har lavet en side jeg kalder menu.html og vil bruge den som skabelon til en der hedder kontakt.html, så kan jeg ikke bruge det eksterne Style Sheet jeg lavede på menu-siden. Skal det have et bestemt navn foran .css?

Kan det lade sig gøre eller skal jeg bare starte forfra på hver enkelt side?

Mvh.

Søren
frientre

Re: Skabelon i Kompozer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 03, 2008 15:41

frientre skrev:Jeg kan ikke "få lov" til at genbruge skabelonen. Når jeg f. eks. har lavet en side jeg kalder menu.html og vil bruge den som skabelon til en der hedder kontakt.html, så kan jeg ikke bruge det eksterne Style Sheet jeg lavede på menu-siden.

Nu skriver du ikke helt præcis, hvad du har prøvet, men den rigtige fremgangsmåde er at indlæse menu.html og straks klikke på menupunktet Filer => Gem som => og så gemme filen med navnet kontakt.html. Du kan nu lave dine ændringer til kontakt siden.

Når du skal gemme som straks efter indlæsningen er det for at undgå, at du kommer til at gemme filen med det eksisterende navn og dermed overskriver den originale fil.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf frientre » tors jul 03, 2008 16:59

Det virker - og så er det enkelt.

Tak for hjælpen.

Søren
frientre

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne