Problemet virker muligvis bekendt: Under rensning af harddisken for trojaneren Virtumonde afgik min PC ved døden, det var umuligt at komme længere end et par sekunder ind i XP, ejheller kunne den boote fra installations-cd'en. Da det i forvejen drejede sig om en noget ældre sag, besluttede jeg mig for at anskaffe en ny, nu med Vista i stedet for XP som operativsystem. Jeg har sat den gamle (partitionerede) harddisk ind som "slave" og har fået fuld adgang til alle filer, både i operativsystemet på drev "C" samt arbejdsfiler på drev "D". Så langt, så godt.
Da jeg ved at følge vejledningen for flytning af profil i TB kommer til det punkt, hvor man går ind i "documents & settings/user/navn/applications" på den gamle harddisk, kan jeg ikke finde mappen "applications" Jeg har tidligere været derinde, da jeg for et par måneder siden oprettede et flerbruger-system. Hvor kan de tænkes at være hende? Jeg har kørt med Profil Manager ved opstart, har det nogen indflydelse? Jeg kan godt finde den samme mappe på den nye installation af TB på den nye pc. Håber der findes en løsning, da jeg ikke formoder, at trojaneren specifikt har slettet denne fil.
Med venlig hilsen
Bent Jensen