deling af sunbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

deling af sunbird

Indlægaf michaelneu » tirs aug 12, 2008 11:46

Hvordan deler man kalender i Sunbird? F.eks. fra to computere med to forskellige kalendere. Jeg har lavet "Min Kalender" og "Fjernkalender" i hver sin mappe. Hvordan får jeg adgang til "Fjernkalender" fra den anden computer?
michaelneu

Re: deling af sunbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 12, 2008 12:16

De to computere skal kunne se hinanden, så de kan dele filer. Er de på det samme lokale netværk?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf michaelneu » tirs aug 12, 2008 12:30

Yep. De deler et drev (F) på en stationær computer.
michaelneu

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 12, 2008 16:04

Så skal du vist bare oprette en ny kalender og vælge kalenderen på drev F som beskrevet her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools ... nykalender
Der kan dog være afvigelser, ovenstående er skrevet til en ældre udgave af Sunbird.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Michaelneu » ons aug 13, 2008 8:47

Tak for hjælpen, Kim, men det fungerer ikke. Jeg har allerede oprettet en ny kalender på F-drevet, som jeg kalder fjernkalender. Men i den mappe, hvor kalenderen hører til, er der intet der tyder på, at noget er lagt i mappen. Ingen filer overhovedet. Så når jeg fra en anden computer prøver at hente fjernkalenderen i mappen, ser Sunbird jo ingenting?
Altså: Jeg har installeret Sunbird på den stationære computer på C-drevet og oprettet en ny kalender på F-drevet. På min anden computer har jeg også installeret Sunbird på C-drevet og forsøger at læse fjernkalenderen på det fælles F-drev. Det fungerer bare ikke (jeg kan i hvert fald ikke få det til det).

Hvad gør jeg galt?

Mvh
Michael
Michaelneu

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 13, 2008 9:23

Måske den skal oprettes som en fjernkalender?

Jeg har desværre ikke mulighed for at afprøve forskellige løsninger i øjeblikket. Prøv først, om du kan få det til at fungere med en fjernkalender, og ellers kan du være heldig, at der sidder nogen i MozillaDanmarks forum, der har erfaring med en kalender på et delt drev.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne