kompozer 0.8b1 site-manager

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

kompozer 0.8b1 site-manager

Indlægaf kaarebay » lør jan 22, 2011 18:27

Ved seneste opdatering til ubuntu 10.04 er kompozer samtidig blevet opdateret til 0.8b1. Det har resulteret i 2 problemer.

1) Jeg plejer at downloade siderne via sitemanageren, når jeg skal foretage ændringer, men når jeg vil åbne site-manageren (F9 eller view sidebar), får jeg nu et tomt felt.
Jeg har prøvet at åbne siderne fra mappen med hjemmeside-sider på computeren, men så vises sidens baggrundsbillede ikke. Det samme er tilfældet, hvis jeg gemmer en side fra hjemmesiden på nettet (Gem side som), og derefter åbner den i kompozer.
Jeg kan godt ændre i teksten og derefter uploade - så vises siden på nettet med ny tekst og baggrundsbillede.
Jeg bruger ikke stilark, men arbejder individuelt med siderne, som har forskellige baggrundsbilleder, hvor teksten står i bestemte partier af billedet af hensyn til læseligheden. (Det er lidt upraktisk, men jeg er tilfreds med resultatet.) Jeg skal derfor kunne se baggrundsbilledet, når jeg arbejder i kompozer.

2) Teksten står forskelligt i forhold til baggrundsbilledet i kompozer, firefox og windows. Jeg skal derfor uploade den samme side adskillige gange, mens jeg laver små justeringer og kontrollerer, at det ser pænt ud i windows (bruges af de fleste) og rimeligt ud i firefox. Det er virkeligt bøvlet nu, fordi kompozer i denne version ikke vil gemme sidenavn, http, ftp, brugernavn og adgangskode, selvom jeg sætter flueben i save password.

Er der noget, jeg kan gøre? - En anden version af Kompozer? - BlueGriffon?

Jeg har downloadet BlueGriffon - hvordan installerer jeg den?

Venlig hilsen
kaare bay http://fysioterapeutkaarebay.dk/
kaarebay

Re: kompozer 0.8b1 site-manager

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 22, 2011 18:51

Brugte du også Ubuntu før? Og hvilken version af KompoZer?

Når jeg spørger, så er det fordi, de ældre versioner af KompoZer har problemer i Ubuntu, de går ned, når man vælger menupunkter med underpunkter.

Til gengæld virker sitemanageren ikke i de nyere versioner. Brug i stedet et FTP-program som fx FileZilla: http://filezilla-project.org

Problemet med baggrundsblledet kan skyldes, at du ikke har det liggende i den rigtige mappe på din egen computer.

Tekstens placering i forhold til baggrundsbilledet kan jeg ikke udtale mig om uden at se siden. Når du snakker om forskel i Firefox og Windows er det så Internet Explorer i Windows eller Firefox i Windows?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » lør jan 22, 2011 19:40

Hej

Jeg vil bare sige, at den seneste Ubuntu hedder Ubuntu 10.10
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf linux-abc.dk » tirs jan 25, 2011 2:07

Jan Krag skrev:Hej

Jeg vil bare sige, at den seneste Ubuntu hedder Ubuntu 10.10

Hvis man ikke gider installere hvert halve år og kører med LST (Long Term Support) så er 10.04 den seneste :wink:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne