Skabeloner

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skabeloner

Indlægaf evanknud » søn sep 26, 2010 16:43

hej Kim

jeg har prøvet at bruge en af de skabeloner du nævner side 38. jeg har også kopieret begge filer til en mappe, men jeg kan ikke få andet end en beskrivende tekst frem når jeg åbner fra kompozer , hvad mon jeg gør forkert ?

hilsen
evan
evanknud

Re: Skabeloner

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 26, 2010 19:18

Der er heller ikke så meget andet at se. Du skal blot udskifte den forklarende tekst med din egen tekst og billeder, og så vil du sikkert også gerne have nogle andre farver end de rædderlige farver, jeg har brugt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf evanknud » man sep 27, 2010 12:00

fint :D
evanknud

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 27, 2010 13:28

Vær opmærksom på at ændre farver og evt. bredde på boksene i css-editoren. Så vil det virke på alle dine sider i stedet for kun på den ene side. Og det er så også meget nemmere at ændre det senere for alle sider på én gang, hvis du bliver træt af udseendet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf evanknud » man sep 27, 2010 19:49

hej igen

så har jeg med held brugt en af dine skabeloner (www.evanknud.dk) men billeder kommer ikke med. har prøvet alle metoder flere gange,

hilsen
evan
evanknud

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 28, 2010 2:02

Du laver den samme fejl som tidligere. Og du mangler også at få overført stilarket.

Følg dette - hver gang:

1. Opret en ny mappe på dit skrivebord med navnet Hjemmeside
2. Find de billeder, der skal være på siden, og kopier dem ind i mappen
3. Bruger du en skabelon, så placer også disse filer i mappen
4. Åbn mappen. Find alle filnavne med mellemrum, æ, ø og å og andre sære tegn, og slet tegnene eller udskift dem med noget andet. Så fx en fil som ørn.jpg kommer til at hedde oern.jpg og en fil som MC900433160[2].JPG kommer til at hedde mc900433160-2.jpg (eller endnu bedre noget som beskriver, hvad der er på billedet). Mellemrum kan udskiftes med bindestreger. Og benyt kun små bogstaver. Altså: kun små bogstaver fra a-z og tal fra 0-9 samt - (bindestreg), + (plus) og _ (understreg). Og ikke andet.
5. Først nu skal du til at lave siden. Alle de foregående punkter er noget, du skal lave, før du overhovedet åbner KompoZer.
6. Åbn KompoZer og lav siden, og gem den i mappen Hjemmeside på dit skrivebord. Husk at vælge relativ url til billeder og andre filer.
7. Luk KompoZer
8. Overfør alle filerne i mappen Hjemmeside til serveren med et FTP-program.

Med hensyn til punkt 8: Du kan godt bruge KompoZer til at overføre med, men det kan drille nogle gange. Ovenstående virker hver gang.

Hvis noget ikke virker, så vend tilbage til dette indlæg og læs ovenstående igen, før du spørger :wink:
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf evanknud » tirs sep 28, 2010 9:50

fint, tak for det
evanknud

Indlægaf evanknud » tirs sep 28, 2010 11:16

yes yes det virker :-)

tak for hjælpen